2024 m. gruodžio 9 d., Pirmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Televizija

*print*

Archyvas :: Drabužių kūrėja Gabrielė Gineikaitė: „Nereikia atvira širdimi pasitikėti žmonėmis“

2024-04-20
 
Tomo Petrovskio (tomasfoto.lt) nuotrauka

Tomo Petrovskio (tomasfoto.lt) nuotrauka

Drabužių dizainerė, prekės ženklo „Top to Bottom" įkūrėja Gabrielė Gineikaitė-Miliauskienė apie verslą pradėjo galvoji iškart pabaigusi mokyklą. Šiandien ji jau dešimtmetį sėkmingai sukasi mados industrijoje ir savo klientes kaskart lepina išskirtinėmis rankų darbo suknelėmis. Visgi, prisimindama veiklos kelią, moteris atvira - klaidų neišvengta, o išgyventą perdegimą vadina neišvengiamu periodu, anksčiau ar vėliau aplankančiu kiekvieną kūrėją.
Šeštadienį, „Lietuvos ryto" televizijos laida „Gyvenimas versle" pakvietė susipažinti su trimis versliomis moterimis bei išgirsti jų sėkmės istorijas. Viena jų - drabužių dizainerės, prekės ženklo „Top to Bottom" įkūrėjos Gabrielės Gineikaitės-Miliauskienės. Išskirtines sukneles lietuvaitėms pasiūliusi verslininkė tikina, be duobių jos kelias neapsiėjo, o juodžiausiu periodu vadinamas perdegimas - į kiekvieno kūrėjo gyvenimą pasibeldžianti patirtis, kuri neaplenkė ir jos.
„Po mokyklos ieškojau kur save realizuoti tuomet mada pasirodė labai moteriškas, mergaitiškas, švelnus, gražus verslas, kuriuo būtų galima apsiimti. Sumanymas buvo kuo gražiau aprengti kuo daugiau moterų, o mūsų parašu tapusi multi-suknelė iki dabar kiekvieną vasarą muša visus pardavimų rekordus", - laidoje pasakojo verslininkė.
Nors iš šono pasižiūrėjus gali atrodyti, kad Gabrielės sėkmingo verslo paslaptis - atsirasti tinkamoje vietoje tinkamu laiku, tačiau pati verslininkė neslepia, jog iššūkių kelyje netrūko. Jų netrūksta ir šiandien, nes kiekvieną dieną pasitaiko nesklandumų, prie kurių tenka prisitaikyti, mat kažko pakeisti, kartais yra tiesiog neįmanoma.
„Kasdienis iššūkis, jog reikia sau įtikinti ir save pripratinti prie minties, kad nebūtinai viskas nuo tavęs priklauso. Mados versle yra daug sudedamųjų dalių: audinių tiekėjai, konstruktoriai, siuvėjai, fotografai, ta pati tavo komanda, elektroninė, fizinė prekyba, daug aspektų ir žmogiškojo faktoriaus, kuris turi tendenciją kažkur suklysti. Reikia sau atleisti ir savęs nepeikti, jeigu kažkur kažkas nepavyksta", - pasakojo laidos herojė.
Nuo Gabrielės drabužių verslo įkūrimo pradžios prabėgo jau dešimtmetis, tačiau moteris atvirauja, jog jeigu galėtų atsukti laiką atgal, sau turėtų keletą patarimų, kuriuos būtų pati norėjusi žinoti anksčiau.
„Buvo klaidų, bet manau jų ir reikia, svarbiausia tik jų nekartoti ir priimti kaip pamokas. Ką dabar sau, pradedančiai verslą, pasakyčiau, tai atvira širdimi nepasitikėti žmonėmis, nes dažnai verslo kūrėjai galvoja, jog visi, dirbantys jam, yra tokie patys atsidavę, kaip ir jisai. Bet taip nėra, tau vienam tavo verslas yra kūdikis, kurį nori užauginti. Tu gali nemiegoti visą naktį ir dirbti, bet negali to paties prašyti kitų žmonių", - teigė Gabrielė.
Tačiau didžiulis pasišventimas savam verslui ne tik dovanoja sėkmes, bet ir palieka nemalonius pėdsakus. Pasak Gabrielės, jai tai buvo patirtas perdegimo periodas, apie kurį ji visgi šneka noriai ir atvirai, teigdama, kad su tuo anksčiau ar vėliau susiduria kiekvienas kūrėjas ir tik žinant, kaip tai spręsti, įmanoma išlikti ir nepasiduoti.
„Perdegimas yra kiekvieno kūrybiško žmogaus etapas. Jis neapėjo ir manęs, tačiau kas tuo metu labai svarbu, tai klientų atgalinis ryšys, nes užtenka gražaus žodžio, jog mėnesiui į priekį užsikurtum judėti toliau. O antra, tai pasižiūrėti atgal ir paploti sau už viską, ką padarei", - patarimu dalinsis Gabrielė.
Kita laidos istorija pakvietė susipažinti su ekonomikos bakalaure Marija Meškauskienė, kuri sėkmingai su vyru vysčiusi tarptautinį verslą, besilaukdama vaikelio nusprendė kardinaliai pakeisti savo gyvenimą. Paskaičiavusi, jog labiausiai apsimokės dirbti ilgalaikio makiažo srityje, moteris į ją nėrė stačia galva ir šiandien gali pasidžiaugti sėkmingai vystoma karjera bei savo įkurta grožio studija „Enigma House".
„Kai laukiausi, sukilo noras viską keisti iš esmės, versti gyvenimą aukštyn kojom. Pamaniau, kad paimsiu pauzę ir išeisiu į ramesnę veiklą, o kai paauginsiu dukrytę, grįšiu prie rimtesnių reikalų. Būdama pragmatikė ir ekonomistė, paskaičiavau, kad ilgalaikio makiažo veikla man duos didžiausią grąžą turint minimalias investicijas", - pasakojo Marija.
Pasak pašnekovės, grožio sritis visuomet bus aktuali, nors iš ją supančių žmonių girdėjo skeptišką nuomonę, raginančią susilaikyti nuo tokio drąsaus žingsnio. Bet verslo pradžia buvo galinga, nes Marija - avantiūristė: ji užsirašė į mokymus ir tuo pačiu metu susikūrė socialinius tinklus, kurių dėka ėmė iš anksto registruoti klientes datai, kai mokymus tik pabaigs. Ir nors iš pradžių mokymai išgąsdino, Marijai imant dvejoti, ar tai jos sritis, ilgainiui atsirado ir noras likti bei svajonę nuvesti iki pagrindinio tikslo.
„Eidama į šią sritį, aš niekada nejutau aistros, tai buvo tiktų tikriausi paskaičiavimai. Prisipažinsiu, kažkada ir man atrodė, kad ši sritis yra menkavertė, bet kai atėjau į šią industriją ir supratau, kad ji nėra lengva, ir kad viskas nėra taip, kaip įsivaizdavau, aš mintyse atsiprašiau visų grožio specialisčių, kurias kada nors nuvertinau", - atviravo pašnekovė.
Trečiosios laidos istorijos herojė - Monika Noreikienė, interjero studijos „Menas gyventi" įkūrėja, kuriai per 11 darbo metų teko įgyvendinti ne vieną užsakovo svajonių namų ar komercinių patalpų projektą. Baigusi interjero dizaino mokslus, įkurti savo studiją moteris sugalvojo tuomet, kai pasisekė sėkmingai prekiauti vyro gaminamais baldais, tačiau vien parduotuvės konceptas jos niekuomet netenkino, todėl ji klientams ėmė siūlyti platesnio spektro paslaugas interjero klausimais.
„Dar būdama studentė susipažinau su savo būsimu vyru ir jis dirbo baldų versle, eksportuodamas juos į Angliją. Tuomet man jis pasiūlė pabandyti tuos baldus pardavinėti Lietuvoje, nors visi sakė, kad niekas jų nepirks, man pačiai jie atrodė labai negražūs, nes masyvūs ir angliško stiliaus. Tačiau sukūrus internetinę parduotuvę, pradėjau matyt, kad eina užklausos. Tada aplankė įkvėpimas, kad reikia atidaryti parduotuvę, kurią nuo pat pradžių vadinau interjero salonu, parduodant visą konceptą, ne tik lovą ar stalą, bet ir pagalvėlę, interjero detalę, tapetus, konsultaciją", - laidoje pasakojo Monika.
Anot pašnekovės, interjero dizainerių rinka Lietuvoje yra gan iškreipta, nes būstą nusipirkęs žmogus samdosi meistrus, kuriems reikalingi baziniai brėžiniai. Jų pats žmogus nepadarys, todėl jis ieško pagalbos, bet ieško jos pigiai, o tuomet prasideda didžiulės klaidos. Monika pripažįsta ne sykį tiesusi pagalbos ranką ir taisiusi padarytus interjero dizaino sprendimo brokus, visgi, svarbiausiu projektu, kuriuo didžiuojasi, tai savo pačios įkurtais namais, kurių įgyvendinimo projektas užtruko net kelerius metus.
„Man buvo labai sunku juos kurti, ir kai juos įveikiau prieš penkis metus, negaliu atsidžiaugti iki dabar. Nesu batsiuvys be batų, man rūpi kiekvienas kampas ir netgi remontą jau esu dariusi, kažką truputį pakeitusi. Tai buvo sudėtingo objekto renovacija, o tą daryt yra visad sunkiau, negu nuo nulio. Prie šito projekto, ko gero, dirbau ilgiausiai, nei prie kurių nors klientų, tai beveik tris su pusę metų", - laidoje atviravo interjero dizainerė.
„Gyvenimas versle" - ketvirtąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai - kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto" televiziją.

 

Auksė Šapelytė
aukse.sapelyte@gmail.com
+370 67547808

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2024-04-20 13:17
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media