2024 m. gruodžio 22 d., Sekmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Užsienio naujienos

*print*

Archyvas :: Londone rengiama paroda „Sveikas, Paryžiau! Litvakų dailininkų keliais“

2014-11-03
 
 

 

Rita Valiukonytė,

LR kultūros atašė Jungtinėje Karalystėje

 

Lapkričio 11 dieną „12 Star Gallery" Londone, atidaroma Lewben Art Foundation ir Lietuvos ambasados Londone rengiama paroda „Sveikas, Paryžiau! Litvakų dailininkų keliais". Parodoje pristatomi Lewben Art Foundation rinkiniuose saugomi litvakų, garsių École de Paris atstovų, kūriniai.

Išsamiai litvakų dailininkų kelią Paryžiuje pristatysianti paroda Londono visuomenei suteiks unikalią galimybę pamatyti net šešių Lietuvos žydų kūrybą. Tarp jų - Maxo Bando (1900-1974), Emmanuelio Mané-Katzo (1894-1962), Pinchaus Krémègne (1890-1981), Michaelio Kikoïne (1892-1968), Neemijos Arbit Blato (1908-1999) ir Theo Tobiasse‘o (1927-2012) kūriniai.

XX a. pradžioje kiekvienas dailininko karjerą pradedantis jaunuolis svajojo nuvykti į Paryžių, į meno Meką, kur kunkuliuoja meninis gyvenimas privačiose studijose ir mokyklose, salonuose ir parodų galerijose, kavinėse ir naktiniuose baruose, kur kiekvieną dieną gimsta nauja meno srovė. Ypač Paryžius viliojo litvakus - žydų jaunuolius iš vakarinių Rusijos imperijos gubernijų, vėliau - iš laisvosios Lietuvos.

Į Paryžių litvakai emigravo dviem bangomis. Pirmoji banga plūstelėjo prieš Pirmąjį pasaulinį karą. Tada emigravo Vilniaus piešimo mokyklos mokiniai: Pinchus Krémègne, Michaelis Kikoïne (1912) ir Emmanuelis Mané-Katzas (1913). Pasibaigus karui, jau iš laisvosios Lietuvos, Maxas Bandas (1924) ir Neemija Arbit Blatas (1926) papildė litvakų dailininkų bendruomenę Paryžiuje.

Dauguma litvakų, gimę ir augę religingose žydų šeimose nedideliuose Rytų Europos miesteliuose - štetluose, atsinešė į Paryžių unikalią jauseną ir pasaulėžiūrą. Žydiškoji štetlo kultūra ir savitas tautinio meno supratimas litvakų kūryboje susipynė su moderniomis to meto Paryžiaus meno kryptimis - postimpresionizmu, kubizmu, futurizmu ir fovizmu. Ši sintezė ir suformavo École de Paris - Paryžiaus mokyklos kryptį, kuri dar vadinama prancūziškuoju arba prancūziškuoju-žydiškuoju ekspresionizmu.

Parodoje pristatomi kūriniai atspindi šių dailininkų individualumą bei prancūziškojo ekspresionizmo stilistinę įvairovę, vaizduoja išsvajotąjį Paryžių, interjero detales, pleneruose pamėgtas tapyti Prancūzijos ir kitų šalių vietoves.

Parodos kuratorė - Ugnė Bužinskaitė

Parodos organizatorius - Lewben Art Foundation

Parodos partneriai: Lietuvos ambasada Londone. Europos namai Londone, Meno fondas

Parodos rėmėjai: Lewben Group, Enercom Capital, Lietuvos kultūros taryba, Živilė ir Jonas Garbaravičiai

Informaciniai rėmėjai: artnews.lt, echogonewrong.com

 

 

 

 

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2014-11-03 14:51
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media