Šiauliuose - Aleksandro Macijausko paroda „Gyvenimo ratu“

Aleksandras Macijauskas. Iš ciklo Lietuvos kaimo turguose (1968-1987).
![]() |
||||||||
![]()
![]()
![]()
![]()
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" II dalis
Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 1
Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 2
Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 3
Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 4
![]()
|
||||||||
Šiauliuose - Aleksandro Macijausko paroda „Gyvenimo ratu“2025-11-03 ![]() Aleksandras Macijauskas. Iš ciklo Lietuvos kaimo turguose (1968-1987). Šiauliuose esantis Fotografijos muziejus kviečia į parodą „Gyvenimo ratu", kurioje supažindinama su vieno iškiliausių Lietuvos fotografo Aleksandro Macijausko kūryba. Paroda veiks iki gruodžio 14 d. Personalinėje Aleksandro Macijausko fotografijų parodoje „Gyvenimo ratu" pristatomos keturios autoriaus ikoniškos fotografijų serijos: „Veterinarijos klinikos„, „Lietuvos kaimoturguose", „Vasara" ir „Demonstracijos". Šie ciklai, sukurti XX a. septintą ir aštuntą dešimtmetį, atskleidžia kasdienybės teatrą, žmogaus būsenas ir bendruomenės gyvenimo ritmą sovietmečio Lietuvoje. Vėliau šiedarbaibuvoapibendrinti ir išleisti menininko knygoje „My Lithuania" (sud.: Daniela Mrázková ir Vladimír Remeš, London: Thames&Hudson Ltd, 1991 m., anglų k.) - viename svarbiausių Macijausko kūrybos apibendrinimų. Macijausko fotografijose susipina drąsa, ironija ir švelnumas, kurie leidžia pamatyti gyvenimą kaip vientisą, nuolat besikartojantį ratą - kupiną šviesos, absurdo ir poezijos. Parodoje eksponuojamos fotografijos liudija ne tik socialinę tikrovę, bet ir menininko gebėjimą atpažinti gyvybės pulsą netgi pačiuose kasdieniškiausiuose momentuose. Pasak paties menininko, viskas, kas svarbu, jau yra jo fotografijose. Paroda „Gyvenimo ratu" atsiskleidžia kaip apmąstymas apie tęstinumą, sugrįžimą ir virsmą - gyvenimą, patiriamą tarsi sūkuryje, kuriame susipina ramybės ir sumaišties akimirkos. Tam tikrais šio judėjimo momentais sustojame pažvelgti atgal, įvertinti, kas įvyko, ir atsekti kelius, kurie mus atvedė iki šios vietos. Ši paroda kviečia stabtelėti ir perskaityti Aleksandro Macijausko laišką, skirtą jo kuratorei ir kritikei Danielai Mrazkovai iš Čekijos, kuris vėliau tapo įvadu į fotografo knygą „My Lithuania" („Mano Lietuva"). Šiame laiške menininkas apmąsto savo gyvenimą, kūrybinį kelią ir jėgas, formavusias jo fotografijos viziją. Laiškas atskleidžia žmogiškąjį matmenį, slypintį keturiose svarbiausiose Macijausko serijose: „Veterinarijos klinikos", „Lietuvos kaimo turguose", „Vasara" ir „Demonstracijos", kurios ir sudaro tiek šios parodos, tiek knygosbranduolį. Šios serijos kartu žymi egzistencijos ratą, kurį Macijauskas stebėjo Lietuvoje: kaimo ir miestogyvenimo ritmus, jo ritualus, absurdus ir tylų heroizmą. Tuo pat metu laiškas liudija apie gilią Čekoslovakijos (dabartinės Čekijos ir Slovakijos)fotografijos, ypač žurnalo „RevueFotografie", įtaką Lietuvos meninei aplinkai. Ši sąsaja atskleidžia platesnius to laikotarpio kultūrinius ir tarptautinius susikirtimus. Knyga „My Lithuania" („Mano Lietuva"), sumanyta dar paskutiniais Sovietų Sąjungos metais, bet išleista jau po jos žlugimo, tampa dvejopu dokumentu - ji fiksuoja vieno menininko gyvenimą mikro lygmeniu ir atspindi visos epochos virsmą makro lygmeniu. Šia prasme Macijausko kūryba užveria ir vėl atveria ratą - tai intymi žmogaus istorija, įsiliejanti į didesnius istorijos srautus. Parodoje eksponuojami kūriniai iš Šiaulių „Aušros" muziejaus padalinio - Fotografijos muziejaus - rinkinio ir autoriaus archyvo. Parodos kuratorius - Valentyn Odnoviun Parodos komunikacijos dizaineris - Darius Linkevičius Organizatorius - Fotografijos muziejus, Šiaulių „Aušros" muziejaus padalinys Projektą finansuoja LR kultūros ministerija IŠ „LIETUVOS ŽINIASKLAIDOS ENCIKLOPEDIJOS" Macijauskas Aleksandras *1938 05 16 Kaunas, fotografas, žurnalistas. 1962 baigė vidurinę mokyklą, 1973-77 savarankiškai studijavo Vakarų filosofiją. Nuo 1965 dalyvauja fotografijos parodose. 1967-79 laikraščio „Vakarinės naujienos" fotografas. LŽS narys nuo 1971. 1969 su kitais įsteigė Lietuvos fotografijos meno draugiją (nuo 1989 m. Lietuvos fotomenininkų sąjunga), 1973-74 Lietuvos fotomenininkų draugijos atsakingasis sekretorius Vilniuje, nuo 1974 šio draugijos atsakingasis sekretorius Kaune, 1978-2009 Kauno skyriaus pirmininkas. 1985 įkūrė Fotografijos klubą - mokyklą (dabar Kauno fotografijos meno mokykla). Lietuvos fotomenininkų sąjungos fotografijos galerijos „Fujifilm" direktorius. Nuo 1990 jo iniciatyva rengiamos tarptautinės parodos „Gamta - visų namai". Išleido fotoalbumus „Mano Lietuva" (1991), „Kaimo turgūs" (1992), „Gyventi" (1997), „Fotografijų rinktinė" (2 d., 2003, 2007), „Atmintis: kelias į tylą: 1965-2004" (2006). LSSR nusipelnęs kultūros veikėjas (1986). Tarptautinės fotografijos federacijos garbės menininkas fotografas (1994). Lietuvos nacionalinė premija (1995). Gedimino 5 laipsnio ordinas (1998). Lenkijos prezidento Auksinis nuopelnų kryžius, B. Buračo premija (abu 2006). Kauno miesto savivaldybės kultūros ir meno premija (2008).
Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-11-03 13:01
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
||||||||
Komentarai (0)