2024 m. gruodžio 7 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Fotografija

*print*

Archyvas :: Kuršėnuose Aleksandro Ostašenkovo fotografijų paroda „Kryžių kalnas.Kelias į šviesą“

2022-10-19
 
Zigmo Ripinskio nuotrauka

Zigmo Ripinskio nuotrauka

Šiaulių rajono savivaldybės viešoji biblioteka naujuose rekonstruotuose rūmuose savo lankytojus pakvietė į žinomo kūrėjo, žurnalisto, Tarptautinės fotomeno federacijos (AFIAP) fotografo menininko Aleksandro Ostašenkovo fotografijų parodą „Kryžių kalnas. Kelias į šviesą".
Renginį poetų Kazio Bradūno ir Justino Marcinkevičiaus eilėmis apie kryžių pradėjo aktorė Irena Liutikaitė. Skambėjusios aktorės skaitomos eilės apie šį sakralų objektą palietė kiekvieno širdį.
„Man labai malonu pristatyti šią parodą ir pasidžiaugti kartu su jumis visais unikaliais menininko A. Ostašenkovo darbais. Kryžius yra mūsų tautos dvasios, vilties ir tikėjimo simbolis. Kryžių kalnas, atsiradęs kaip nuoširdus tikėjimo ženklas, nepaisant kančių ir išmėginimų, tapo tikėjimo, stiprybės ir ištvermės ženklu mūsų Lietuvoje. Ši sakrali vieta yra žinoma visam pasauliui.", - sakė Šiaulių rajono savivaldybės viešosios bibliotekos direktoriaus pavaduotojas Almantas Šlivinskas.
Ši Aleksandro Ostašenkovo fotografijų paroda, susidedanti iš trijų dalių, eksponuojamų trejose Kuršėnų m. kultūros įstaigose, skirta Europos paveldo dienoms. Paroda, eksponuojama bibliotekos Renginių salėje, pateikiama reportažo tema. Ši tema parodo santykį su žmogumi, jo kūno ir veido išraiška, kokį įspūdį ir kančią jis patiria, kaip jaučia Kryžių kalno didybę ir savo menkybę prieš jį. Daugybė panašių fotografijų buvo publikuota jo albumuose „Kryžių kryžius", „Mano Šiauliai", „Mirties sodas" ir kt. Ši personalinė kūrybos paroda jau 102-oji, grupinių surengė per 170.
„Ši personalinė A. Ostašenkovo paroda yra ypatinga tuo, kad jo kūrybinėje biografijoje atsiranda monumentalus požiūris į Kryžių kalną. Kryžių kalnas - tai lyg antra Lietuvos istorija. Kiek kartų Kryžių kalnas buvo naikinamas, tačiau vis atgimdavo iš naujo. A. Ostašenkovas atstovauja grynajai dokumentaliajai fotografijai, kuri turi meninę išraišką. Žiūrint į fotografijas, iškyla mintis - žmogaus ir kryžių santykis. Nereikia aiškinti, kuo svarbus Lietuvai Kryžių kalnas. Tai vieta, apie kurią turi žinoti visas pasaulis", - sakė fotomenininkas Ričardas Dailidė.
Albumo „Kryžių kalnas. Kelias į šviesą" autorius, fotomenininkas A. Ostašenkovas medžiagą šiam albumui rinko per 30 metų. Jam šis darbas - vidinis kelias į savęs pažinimą.
„Buvimas Kryžių kalne yra specifinė būsena, kai su kryžiumi kalbi kaip su pašnekovu, kaip su antru „aš" apie viską, nes tai yra mūsų istorija. Daugiau pasaulyje tokios unikalios vietos nėra. Pabuvus Kryžių kalne ir atsiribojus nuo kasdienybės šurmulio, galima pajusti savo būtį, vertybes, suprasti, kas tokie mes esame. Kryžių kalnas yra gyvas ir atviras mūsų sieloms, jis įtakoja mūsų gyvenimus ir vertybes. Gal ši sugestija ir negali pakeisti iš esmės pasikeitusio pasaulio, sustabdyti karo, bet turime keisti žmones, kurie tą harmoniją ardo." - kalbėjo fotomenininkas.
Fotografijų albumą „Kryžių kalnas. Kelias į šviesą" išleido Inovacijų ir kompetencijų ugdymo institutas. Knygoje - 240 unikalių fotomenininko A. Ostašenkovo fotografijų.
Šiaulių rajono savivaldybės etninės kultūros ir tradicinių amatų centro direktorė Birutė Poškienė, sveikindama fotomenininką A. Ostašenkovą su parodos pristatymu, kalbėjo apie kryžių laikinumą - žmogaus atminimo simbolį.
Aleksandras Ostašenkovas - tarptautinės meninės fotografijos federacijos fotografas menininkas (AFIAP), Lietuvos fotomenininkų ir Lietuvos žurnalistų sąjungos narys, tarptautinės žurnalistų federacijos narys, Lietuvos valstybinės Kultūros ir meno premijos laureatas, Šiaulių miesto Kultūros ir meno, Neringos savivaldybės Mero premijų laureatas.
Paskutinį kartą atnaujinta: 2022-10-26 11:06
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media