2019 m. rugsejo 16 d., Pirmadienis

Žiniasklaida Lietuvoje

*print*

Archyvas :: LRT sudėliojo ilgalaikius tikslus: korespondentai užsienyje, universalūs reporteriai ir išskirtinis dėmesys kokybei

2019-04-17
 
"Vienoje aiškioje schemoje matoma, kur einama ir kaip einama," - taip antradienį (2019 04 16- red.) LRT Tarybos posėdyje pristatytas 2019-2022 m. ilgalaikes kryptis įvertino Tarybos pirmininkas Liudvikas Gadeikis. Jose numatyti tikslai, kurių link artimiausius trejus metu kryps LRT veikla.
7 pagrindiniai punktai
„LRT turi ambicingų tikslų, o jiems įgyvendinti būtinas ilgalaikis planavimas", - posėdyje akcentavo generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.
LRT administracijos ir veiklos vystymo departamento vadovas Tomas Rytel pristatė tokias 7 pagrindines strategines programas:
1. žinių greitis, tikslumas, gylis;
2. originali kūrybinė produkcija;
3. medijų integravimas ir kompleksiškumas;
4. turinys vaikams ir jaunimui;
5. darbuotojų įtraukimas;
6. veiklos ir valdymo efektyvumas ir skaidrumas;
7. LRT prekės ženklo sklaida.

 

Strateginės programos suskirstytos į konkrečius projektus. Pavyzdžiui, programoje, kuri numato, kad žinios turi būti pateikiamos greitai, tiksliai ir išsamiai, yra 6 skirtingi projektai. Vienas iš jų - įsteigti korespondentų punktus užsienyje. Kiekvienam projektui atskirai priskiriamas svarbumo reitingas.
„Naudojomės LRT strategija, siekiais, uždaviniais ir rodikliais ir išskyrėme programas, kurios po to suskaidytos į tam tikrus projektus", - aiškino T. Rytel.
Pasak jo, kai kurie projektai numatyti įgyvendinti iki 2022-ųjų metų, bet kiti, pavyzdžiui, tiriamosios žurnalistikos stiprinimas, yra tęstiniai ir su laikotarpio pabaiga nesibaigs.
Nuo turinio kokybės iki organizacinės kultūros
Daugiausiai diskusijų posėdyje sukėlė pirmosios strateginės programos projektai. Vienas iš jų - universalūs reporteriai, informaciją pateikti gebantys ir televizijai, ir radijui, ir interneto portalui. LRT TV naujienų tarnybos vadovė Inga Larionovaitė tikino, kad tam rengtis jau pradėta. „Trys savanoriai mokosi būti ir radijo reporteriais, ir rašyti į portalą. Po to jų skaičius turėtų didėti. Prisijungs radijo kolegos, kurie informaciją rengs ir televizijai, ir portalui. Tokie žmonės labai universalūs", - akcentavo ji.
Kitose kryptyse dėmesys skiriamas kūrybinio potencialo vystymui, ilgalaikei ir išliekamąją vertę turinčiai produkcijai, LRT kultūros strategijai, LRT.lt portalo populiarumo didinimui, bendriems visų trijų medijų projektams, originalaus turinio vaikams ir jaunimui kūrimui, organizacinės kultūros pokyčiams, biudžeto planavimui ir kontrolei, LRT ženklo strategijai ir t. t.
Įvertino LRT turinį
Posėdyje pristatytas ir antrasis LRT laidų ir rubrikų vertinimas. Jį atlieka iš LRT darbuotojų sudaryta komisija.
Jo metu analizuota LRT TELEVIZIJOS laida „Duokim garo", LRT PLIUS programa „Pasaulio lietuvių žinios", LRT RADIJO programa „Žinoti verta", LRT.lt rubrika „Gyvenimas", LRT PLIUS programa „Lietuva mūsų lūpose", LRT RADIJO programa „Darbas - ne vilkas". Visos jos vertinamos sistemoje nuo 1 iki 5 balų.
Vertintos, pasak LRT generalinės direktorės pavaduotojo Gyčio Oganausko, buvo tos laidos, kurios susilaikė klausimų iš auditorijos arba buvo atrinktos pačių komisijos narių.
„Susirenka visi mūsų kūrybiniai darbuotojai ir tai yra labai gera terpė pasidalinti mintimis apie vieną ar kitą projektą ar išsakyti pastabų tiek iš turinio, tiek iš techninės pusės. Atsiranda gerų įžvalgų, kurias galima perduoti kūrėjams", - komentavo jis.
Programos vertintos pagal skirtingus kriterijus, pradedant nuo žurnalistinio profesionalumo, etikos, tikslumo, objektyvumo, vedėjo darbo kokybės. Ateityje planuojama į komisiją įtraukti ir ekspertus iš išorės.
LRT generalinė direktorė M. Garbačiauskaitė-Budrienė pabrėžė, kad prie aukštesnių LRT žurnalistikos etikos standartų prisidės ir LRT etikos komisijos veikla: ji pastarąjį mėnesį į posėdžius rinkosi du kartus ir, vadovaudamasi naujuoju LRT etikos kodeksu, jau priėmė keletą sprendimų. Šio kodekso nuostatos bus taikomos ne tik nuolatiniams LRT žurnalistams, bet ir besidarbuojantiems išorės prodiuserių kuriamose laidose.
Laidos vaikams ir produkcija internetui
Pasak G. Oganausko, turinio vertinimo grupės tikslas yra, kad jos sprendimai turėtų įtakos įsigyjant programas per programų pirkimo komisiją. „Į sutartis su laidų autoriais norime įrašyti, kad turinio vertinimo grupės vertinimas bus vienas iš aspektų perkant vieną ar kitą programą. Jeigu mums kyla abejonių, atsižvelgsime, kaip programa buvo įvertinta", - teigė jis.
Generalinės direktorės pavaduotojas posėdyje taip pat pasidalino informacija, kad antradienį įvyko pavasarinio programų pirkimo vokų atplėšimas ir gauta 280 skirtingų projektų. Nors informacija dar nėra susisteminta, pasak jo, akivaizdu, kad labai netikėtai lyderiaus laidų vaikams grupė. Taip pat daug dalyvių nori kurti interneto laidas.

Neda Letukytė
Laikinai pavaduojanti atstovę ryšiams su visuomene
S. Konarskio g. 49,
LT-03123 Vilnius
Tel. +3705 236 3057
Mob. +370 61615014
lrt@lrt.lt www.lrt.lt

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-04-17 11:44
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media