2024 m. gruodžio 22 d., Sekmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Žiniasklaida Lietuvoje

*print*

Archyvas :: Katalikiška žiniasklaida: „Komunikacija nuo ir link žmogiškųjų paribių“

2019-12-17
 

Diana Adomaitienė

 


„Kartais iš toliau matyti geriau", - savo įžvalga pasidalijo Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas, kalbėdamas apie „Bažnyčios kronikos" fondo vykdomą katalikiškos žiniasklaidos plėtros projektą, kuris buvo pristatytas tarptautinėje konferencijoje „Komunikacija nuo ir link žmogiškųjų paribių". 
„Kartais iš toliau matyti geriau", - savo įžvalga pasidalijo Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas, kalbėdamas apie „Bažnyčios kronikos" fondo vykdomą katalikiškos žiniasklaidos plėtros projektą, kuris buvo pristatytas tarptautinėje konferencijoje „Komunikacija nuo ir link žmogiškųjų paribių". Ją organizavo Vokietijos katalikiškos žiniasklaidos konsultavimo taryba (The Catholic Media Council - CAMECO), minėdama savo veiklos 50-metį. Konferencijoje, kuri vyko 2019 m. lapkričio 27-28 d. Achene, dalyvavo Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas, projekto verslo valdymo konsultantas Donatas Ramonas (CRC Consulting) bei projekto vadovė Diana Adomaitienė ( „Bažnyčios kronikos" fondas).
Katalikiškos žiniasklaidos plėtros projektas Lietuvoje vykdomas pirmą kartą, jo pagrindiniai partneriai yra interneto dienraštis „Bernardinai.lt", žurnalas šeimai „Artuma", žurnalas jaunimui „Ateitis" bei žurnalas vaikams „Bitutė". Projektas prasidėjo auditorijos tyrimu, kurio metu buvo išgryninti skaitytojų lūkesčiai katalikiškai žiniasklaidai. Jie norėtų, kad katalikiški leidiniai, kurdami savo turinį, atsižvelgtų į kasdienius iššūkius, su kuriais susiduria tikintis žmogus šiandien. Skaitytojams atrodo, kad stipriosios katalikiškos žiniasklaidos savybės yra tikėjimo klausimų apmąstymas ir informacijos patikimumas, silpnosios - turinio siaurumas ir skaitytojų įtraukimo stoka. Nepaisant išsakytų pastabų, skaitytojai pripažįsta, kad jiems reikia kitokio, krikščioniškas vertybes atspindinčio, nesiremiančio viena nuomone turinio, bet norėtų, kad jis būtų pateikiamas šiuolaikiniam žmogui įprasta kalba bei forma. Įvertinus auditorijos tyrimo duomenis, pradėta bendradarbiauti su verslo valdymo įmonės CRC Consulting konsultantu Donatu Ramonu, siekiant sukurti verslo veiklos sistemą, kuri iki šiol nebuvo stiprioji pusė, puikiai savo misiją suprantančiai katalikiškai žiniasklaidai.
Įpusėjus projektui, galima pasidžiaugti ne tik nepamatuojamais pirmaisiais pasiekimais - besikeičiančia darbo kultūra, tarpusavio santykių stiprinimu, bet ir pamatuojamais rezultatais. Projekto pradžioje 233 764 unikalius vartotojus turėjęs internetinis dienraštis „Bernardinai.lt" nuosekliai didina šį skaičių ir dabar siekia 255 963 unikalius vartotojus per mėnesį (1 lentelė). Šio internetinio dienraščio feisbuko paskyros sekėjų skaičius taip pat didėja, dabar „Bernardinai.lt" paskyrą stebi 67 000 sekėjų, projekto pradžioje buvo 62 000.
Tikėtina, kad tai ne riba nei „Bernardinai.lt" komandai, kuri keičia savo skrydžio kryptį ir orientuojasi į tikrą žurnalistiką, nei kitiems leidiniams, kurių turinio bei dizaino atnaujinimai šiuo metu yra įgyvendinami. Kaip sakė projekto verslo konsultantas Donatas Ramonas, per šiuos dvejus projekto vykdymo metus partneriai padarė tikrai dideli pokytį, tokį pavyksta padaryti net ne visoms verslo įmonėms. Šios pirmosios pergalės ne tik motyvuoja, bet ir įkvepia toliau vykdyti „mažų žingsnelių politiką" katalikiškoje žiniasklaidoje.
Katalikiškos žiniasklaidos plėtros projekto įgyvendinimas būtų neįmanomas be finansinės fondo RENOVABIS paramos bei Vokietijos katalikiškos žiniasklaidos konsultavimo tarybos (CAMECO) pagalbos, kurios vyresnioji konsultantė Sofie Jannush dalijasi įvairiomis rekomendacijomis, kurios pasiteisino tarptautinėje praktikoje. Ši katalikiškos žiniasklaidos konsultavimo taryba savo veiklą pradėjo 1969 metais kaip atsaką į Vatikano II Susirinkime priimtą Dekretą dėl socialinės komunikacijos priemonių Inter mirifica, kuris buvo pirmas tokio pobūdžio dokumentas, atkreipiantis dėmesį į tai, kad sparčiai daugėja žiniasklaidos priemonių, todėl buvo mąstoma, kaip geriau jas panaudoti Gerajai Naujienai skelbti. CAMECO 50-ties metų jubiliejui skirtoje konferencijoje dalyvavo katalikiškos žiniasklaidos atstovai iš įvairių pasaulio šalių, buvo pristatyta 15 katalikiškos žiniasklaidos projektų, tarp jų ir Lietuvoje vykdomas projektas.

Post scriptum. 

Dalyvaudama tarptautinėje konferencijoje Achene abejojau dėl jos temos -„Komunikacija nuo ir link žmogiškųjų paribių" aktualumo Lietuvai, nes neteko asmeniškai susidurti su diskriminacija ar ignoravimu dėl tikėjimo. Bet... Tą dieną, kai buvo rašomas šis tekstas, prezidentūroje po 10 metų pertraukos buvo atnaujinti maldos pusryčiai. Veltui ieškojau nors trumpos žinutės apie tai, kaip prezidentūroje praėjo pirmieji maldos pusryčiai. Nei didieji internetiniai portalai, nei didžiųjų televizijų žinių laidos taip ir neužsiminė nė žodeliu apie įvykį, kuriame dalyvavo aukščiausi valstybės ir Bažnyčios vadovai. Apibendrinimų nedarysiu. Bet pamąstyti yra apie ką.

 

Rubrika Žiniasklaida Lietuvoje yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis.

Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-12-31 14:41
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media