2020 m. gegužes 29 d., Penktadienis

Užsienio naujienos

*print*

Archyvas :: Linos Albrikienės instaliacija „From Lazdynai to Paneriai" rodoma Berlyne

2014-10-05
 
 

Berlyne, District Kunst-und Kulturförderung  atidaryta grupinė paroda „The Forgotten Pioneer Movement", kurioje lietuvių menininkė Lina Albrikienė pristato savo naujausią instaliaciją „From Lazdynai to Paneriai".

Vaikystė, atmintis ir praradimai - tai yra pagrindinės Linos Albrikienės konceptualios kūrybos temos. Naudodamasi kriminalinio tyrimo strategijomis, menininkė sutelkia dėmesį į savo asmeninius, šeimos įvykius ir visa tai dažniausiai ištransliuoja, pasitelkdama isntaliaciją kaip formą, kurią sudaro tokie segmentai kaip video, fotografija, garsas ar objektai. Vienas stipriausių Albrikienės kūrybos metodų, kuris slepiasi už menininkės kūrybinės strategijos, yra jos asmeninių ir aplinkinių išgyvenimų apjungimas.

Pastarojoje keturių segmentų instaliacijoje „From Lazdynai to Paneriai" (Nuo Lazdynų iki Panerių, 2014), sukurtoje būtent parodai Berlyne (TFPM), L.Albrikienė kalba apie istoriškai ir biografiškai svarbias vietas Vilniuje. Asmeninė ir kolektyvinė trauma susipina su Holokausto ir sovietine istorijomis.

Matoma iš nugaros apsirengusi mėlynais drabužiais Lina Albrikienė intergruoja save į šias istoriškai svarbias vietas. Videodarbe „Zuikių bus Stop. Paneriai" (Zukių stotelė. Paneriai, 2014) menininkė, sėdėdama ant supynių, žiūri į Antrojo pasaulinio karo metu subomborduotą traukinių tunelį Panerių miškuose, tuose pačiuose, kur Albrikienės tėtis žuvo ugnyje dieną prieš Šv. Kūčias 1983 m. Tame pačiame miške menininkė nufotografuoja kalėdinėm girliandom papuoštą eglutę. Tai kertinė Linos Albrikienės fotografija šioje instaliacijoje (The Tree for My Father. 1983-2014. Paneriai).

Videodarbe „The Slope of Wild Strawberries. Paneriai Memorial" (Žemuogių šlaitas. Panerių memorialas, 2014) menininkė tarsi sustingusi žiūri į Holokaustui atminti skirtą memorialą. Šis videodarbas atrodo tarsi fotografija, tačiau saulėje išryškėjančios ir šešėlyje pranykstančios žemuogės bei garsas leidžia suvokti, jog tai yra judantis vaizdas.

Panerių miškai yra vieta, kur 1941-1944 m. vokiečių okupantai vykdė masines žudynes (buvo nužudyta apie 100 000 žmonių, tarp kurių daugiausia žydų kilmės). Fotografijoje „Žėručio Street. Lazdynai (Žėručio gatvė. Lazdynai, 2014) Albrikienė susiduria su jaudinančiais sutapimais, kurie leidžia apjungti visus instaliacijos segmentus. Menininkė, sėdėdama ant akmens Lazdynų mikrorajone, žiūri į savo vaikystės sporto aikštelę, kuri yra apsupta didžiulės akmeninės sienos, pastatytos iš antkapių, kurie Sovietiniu laikotarpiu buvo atgabenti iš panaikintų žydų kapinių Užupyje.

Parodos „The Forgotten Pioneer Movement" koncepcija atitinka mano kūrybos tematiką, todėl džiaugiuosi, kad turiu galimybę pristatyti naujausią savo instaliaciją „From Lazdynai to Paneriai" būtent šioje parodoje", - sako autorė.

Paroda bus eksponuojama iki lapkričio 29 d. District Kunst-und Kulturförderung (Malzfabrik, Bessemerstraße 2-14
12103 Berlin).

Paskutinį kartą atnaujinta: 2014-10-05 11:56
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media