2024 m. lapkricio 18 d., Pirmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Nuomonių barometras

*print*

Archyvas :: Socialiniai tinklai keičia tradicinę žiniasklaidą: metai „Linkedin“, arba KAS KĄ skaito?

2016-12-23
 
Tomas Staniulis

Tomas Staniulis

 

Tomas Staniulis

Jau metus esu aktyvus „Linkedin" vartotojas, deja, per juos taip ir nesuradau laiko padaryti įdomesnių įžvalgų ar apibendrinimų. Nors žinau, kad yra žmonių, kam tai įdomu. Atsiprašau, mano kaltė. Keiskimės.

Kadangi pats mėgstu studijuoti panašias kitų žmonių patirtis, esu skaitęs ne vieno „Linkedin" vartotojo pastebėjimus, nesikartosiu su patarimais. Veikiau bandysiu apžvelgti tai, kas buvo įdomu ir naudinga.

Pirmą įrašą „Linkedin" platformoje paskelbiau 2015 spalį, mane sužavėjo platformos paprastumas, galimybė lengvai koreguoti savo įrašus, keisti, tobulinti, IMHO, iš esmės „Wordpress", bet viskas dar paprasčiau.

Savo tinklalapį kurti tingėjau, rašytojo pirštai niežėjo, vis norėjosi kažko, taigi nusprendžiau į „Linkedin" kelti informaciją, kuri, visų pirma naudinga man pačiam - paskaitų turinys, metodinės medžiagos, motyvuojantis „How-To" tekstai ir vienas kitas inkliuzas iš to, kas pačiam patraukė akį.  

Viso: 1 metai, 23 postai, 20 000 skaitytojų. Ačiū Jums!

Skaičiai gal ir nėra stulbinantys, bet vis tiek kaip medus autoriaus širdžiai. Kai gali suprasti, kad rašai ne veltui. Ir kai gali sužinoti, kokias klaidas darai.

Vidutiniškai po 2 tekstus per mėnesį, - dvigubai mažesnis našumas, negu rekomenduoja „Linkedin" influenceriai, (anot jų, postinti reikėtų maždaug kartą per savaitę). Antra vertus, mano nuomone, kokybiškas turinys veža labiau nei repostinimas. Juoba, kad kiekvienas tekstas gali būti kitoks savo kompozicija, pasakotoju, stilistika ar kalbėjimo būdu. Suprantu, kad gero blogo sėkmė - nusikalti vieną pasakotoją ir ant jo joti į stiklo kalną (kaip tai daro daugelis populiarių kolumnistų). Prisipažinsiu, man tai nuobodoka, todėl kaskart rašydamas ieškau naujo pasakotojo. Ir tai veža dar labiau.

Ieškodamas kokybės, sąmoningai pasirinkau „Linkedin", kaip sklaidos kanalą, kuris galėtų atsijoti nuo „Facebook" mailiaus ir hipokritikų. Be to, „Facebook" mėgsta trumpesnius tekstus, - man per trumpą tekstą sudėtinga atskleisti mintį, - juoba, kad „Linkedin" tekstų nuorodas sharinu FB, taigi kas nori, tas atsirenka.

Palyginkime su žvejyba žiemą - kažkur eketėje yra lydeka, bet yra ir karosas, ešeriukas, dumblis, šiukšlė, driežas, vėžys ir, galų gale, sraigė, matanti pasaulį tik pro savo gleivėtą landą.

Atkreipiau dėmesį ir į tai, kad didžioji mano skaitytojų dalis - intelektualūs, išsilavinę ir darbinės patirties turinys žmonės, vyresniojo ir vadovaujančiojo lygmens, taigi jiems nereikia pervirškintos informacijos, o naujumo, požiūrio, netikėtumo ir protinio peno. Taigi...

TA-DAM! TOP 5 tekstai, kuriuos parašiau per metus 

Pirmoji vieta. Nužudyk susirinkimą, kol jis nenužudė tavęs

  

3,142 peržiūros, 180 Like, 9 komentarai. Asmeninis „Like" rekordas  Tekstą parašiau per vieną dieną, lygiagrečiai besiruošdamas mokymų programai „Susirinkimų džiazas". Mąsčiau, kokios gi klaidos dažniausiai nutinka susirinkimuose? Šį tekstą, beje, aktyviai naudoju mokymuose, diskusijai po pertraukos įžiebti. Nustebau, kad tema apie susirinkimus bus tokia populiari - ligi šiol būna dienų, kai užkabina po 20-30 skaitytojų, kartais net nesuprantu kodėl. Įžvalga - tekstai „Linkedin" gyvena ilgiau ir net po metų gali būti skaitomi kaip nauji.

Kas dar įdomu? Pasirodo, dominuojanti grupė, net 27 proc. skaitytojų yra IT įmonių darbuotojai. Keista, žinant, kad SCRUM metodika ir AGILE principai tokiose įmonėse yra daugiau tradicija nei naujovė. Profesiniu pjūviu, daugiausia - net 12 proc. skaitytojų sudaro personalo specialistai, 11 proc. - projektų vadovai ir 10 proc. pardavimų srities žmonės. Taigi galima daryti išvadą, kad susirinkimų efektyvumas labiausiai rūpi „aitišnikams", personalistams, projektų vadovams ir pardavėjams. Ką galvotumėte apie mokymus „Susirinkimų pardavimas"?

Antroji vieta. Vadovo guru. Burokai ir menkės, arba kam mes vadovaujame?

 

1802 peržiūros, 59 Like, 7 komentarai. Čia buvo pirmasis tekstas, kuris įtikino „Linkedin" galia. Minutėlę gavau pasijusti žvaigžde, bet budri skaitytojų akis iškart nuramino. Spėju, kad užkabino antraštė ir algoritmo stilius. Šio teksto idėją pametėjo mokymų projektas vienoje IT įmonėje, kažkuriuo momentų vėl buvau grįžęs prie Ludwig Wittgenstein teorijos apie kalbą ir jos universalumą, taigi tekstas gimė lengvai ir iš savęs. Buvo ruduo, kelias dienas iš eilės teko vis valgyti burokėlių sriubą, tuomet netikėtai gimė idėja - ar sveikas burokėlis negalėtų pakeisti to atsibodusio tautos runkelio?

Vėlgi nustebino skaitytojų demografija. Pasirodo, net 51 proc. jų dirba aukštojo mokslo srityje. 33 proc. tyrėjų, 17 proc. profesorių ir lektorių, 7 proc. - žmogiškųjų išteklių specialistų. Gal skaičiai klysta? Bet panašu, kad įžvalga galėtų būti tokia - vadovavimas ir lyderystė kaip tema įdomi akademinio pasaulio žmonėms ir personalistams.

Trečioji vieta. Bjauriausi kolegų tipai: nuo mandragoros iki skruzdžių liūto

 

1482 peržiūros, 37 Like, 8 komentarai. Alegorinis tekstas. Parašytas Jorge Luis Borges įtakoje. Kankinausi iš nuobodulio galvodamas, kaip paskatinti mokymų dalyvius atsiverti ir pradėti kalbėti apie vidinės komunikacijos problemas. Visos tos senovinės tipizacijos jau taip nusibodo... Bingo! Kilo mintis kolegas pavadinti mistinėmis būtybėmis: salamandra, feniksas, mandragora ir t.t., - paskaitykit patys. Šį tekstą irgi naudoju per mokymus - ypatingai, kai kalbu apie tai, su kokiais žmonėmis norime dirbti, o su kokiais ne. Kokių savybių tam reikia?

Įžvalga. Alegorijos patrauklios žmonėms, dirbantiems mokymų (24 proc.) ir konsultavimo (14 proc.) ir IT (10 proc.) įmonėse. Aišku, per drąsu būtų sakyti, kad minėtose įmonėse dirba bjauriausi kolegos, čia veikiau suveikė Golumo efektas. O man visa ši istorija pagimdė dar vieną mintį, kad populiariais filmais iliustruojant idėjas galima pasiekti dar didesnio žmonių įsitraukimo. Vėliau dar ne sykį sėkmingai ją išnaudojau.

Ketvirtoji vieta. Kodėl kvaila ieškoti gyvenimo prasmės?  

  

1420 peržiūrų, 21 Like, 1 komentaras. Šis sarkastiškas tekstas „Facebook" tinkle susilaukė turbūt didesnio atgarsio negu pačiame „Linkedin". Galvojau apie tekstą ilgai, turbūt nuo pat 2016-ųjų pradžios, kai susidūriau su japonišku IKIGAI metodu. Praktiškai modelį pirmą kartą išbandžiau projekte su Lietuvos Liaudies kultūros centro darbuotojais. Pasiūliau galimybę mokymų dalyviams patiems pamąstyti apie tai - kas yra jų profesija? Misija? Pašaukimas? Aistra?

O sugulė viskas į tekstą tiktai sulaukus 40-ečio jubiliejaus. Pagaliau supratau, kad gyvenimo prasmės ieškoti yra kvaila. Ypatingai, jeigu nežinai, ką su ja veikti.

Įžvalga pati netikėčiausia: pinigai laimės neatneša. Ir pasirodo vadovams gyvenimo prasmė yra pats aktualiausias klausimas! Kodėl taip manau? Net 28 proc. žmonių, skaičiusių šį tekstą dirba finansų paslaugų įmonėse. Net 39 proc. šio teksto nuorodą paspaudusių skaitytojų užima CEO, vykdančiųjų direktorių ar vadovaujančias pareigas. Še tau, boba, devintinės! Mokymų pasiūlymas - „Vadovavimo prasmė ir beprasmybė". 

Penktoji vieta. Kaip manipuliuoti savo bosu?

 

1247 peržiūros, 27 Like, 1 komentaras. Mano mėgstamiausias tekstas. Kodėl? Tuo metu gilinausi į Noam Chomsky masių valdymą ir svarsčiau, kaip jo dėstomus metodus galėčiau pritaikyti teksto kūrimui. Galų gale, ar įmanoma sukurti postą, kuris jau pats iš savęs būtų manipuliatyvus? Tekstas tapo ritmingas, įtraukiantis į diskusiją su pasakotoju, su didžiąja paslaptimi, kuri atskleidžiama tik paskutine teksto eilute. Ech, gaila nežinau, kiek skaitytojų perskaitė tekstą iki galo... Bet kūrinys juk gyvena savo gyvenimą, ar man juo rūpintis?

Vėliau čia aprašytas metodikas ne kartą naudojau įtakos darymo, vidinės komunikacijos ir krizių valdymo seminaruose. Dar labiau susidomėjau pirkimų ir pardavimų komunikacija, kas suteikė ir naujų potyrių, ir naujų profesinių pasiekimų.

Įdomi įžvalga iš teksto: manipuliavimas labiausiai rūpi pirkimų specialistams (18 proc.), personalistams (17 proc.), konsultantams (11 proc.) ir IT sferos (10 proc.) žmonėms. Galbūt Jums būtų įdomūs mokymai tema: „Interesų grupės ir manipuliacija"?

Bet čia kitiems metams. 2017-iesiems. Su artėjančiom šventėm, mielieji! Skaitykite, o aš rašysiu toliau. Kalėdų Senis mums linki, kad iš 20 000 skaitytojų šiemet, kitąmet suskaičiuotume 50 000 ar net 100 000. Nustebinsime save?

Apibendrinimui

Dėl ko man patinka „Linkedin"? Pirma, #userfriendly #businessfriendly #publishing platforma, antra, lengva analizuoti srautus ir skaitytojus, trečia, patogu dėliotis savo mintis, integruoti vaizdus, prezentacijas, susiejant jas su savo CV.

Iššūkis bet kuriuo atveju didžiausias yra turėti aiškų tikslą. Mano tikslai aiškūs - duoti darbo niežtintiems rašytojo pirštams, kurti naudingą ir įdomią metodinę medžiagą mokymams, nuosekliai didinti skaitytojų skaičių.

Yra daugybė rekomendacijų rašyti anglų kalba ir taip veržtis toliau į tarptautinius vandenis, bet rašyti anglų kalba žinant mano priekabumą savo paties tekstams - žiauru. Jau verčiau pilotiniam pabandymui išsirinkti vieną ir išsiversti.

Bet apie tai pagalvosiu tarpušvenčiu.

Ačiū, kad skaitėte. Linkiu  ir ramių šv. Kalėdų bei džiaugsmingų Naujųjų Metų!

 

 

Rubrika Nuomonių barometras yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis.

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2016-12-30 11:58
 
 

Komentarai (1)

Jūsų el. paštas

Audrone Urbonaite

2016-12-24 10:22

Gana nustebino ši apžvalga, nes niekada nesusimąsciau, kad tiek išsilavinusių žmonių suka galvą dėl vadovavimo niuansų. Čia nieko neišmokstama, nes žmonės elgiasi ne pagal instrukcijas, o pagal psichologinę sanklodą. Mokymuose išmoktus vadovų veikimo būdus pavaldiniai pamato akimirksniu ir iš jų tyliai tyčiojasi. Hmm. Na, dar pagalvosiu apie tai. Bet Tomą Staniuli imsiu skaityti atidžiau

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media