2024 m. gegužes 3 d., Penktadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Nuomonių barometras

*print*

Archyvas :: Kreipimasis „Dėl galimai šališkos lietuvos laisvosios rinkos instituto turinio transliacijos nacionalinio radijo eteryje“

2024-01-18
 

Lietuvos nacionalinės televizijos ir

radijo tarybai
Lietuvos nacionalinės televizijos ir radijo
etikos kontrolierei p. Dainai Andrikienei


KREIPIMASIS
2024 m. sausio 10 d., Vilnius

DĖL GALIMAI ŠALIŠKOS LIETUVOS LAISVOSIOS RINKOS INSTITUTO TURINIO TRANSLIACIJOS NACIONALINIO RADIJO ETERYJE

Š. m. sausio 4 d. Lietuvos nacionalinio radijo (toliau - radijas) eteryje 4 minutes ir 26 sekundes kalbėjo Lietuvos laisvosios rinkos instituto (toliau - LLRI) prezidentė p. Elena Leontjeva. Ji pateikė argumentus prieš keturių darbo dienų savaitės modelio taikymą Lietuvos darbo rinkoje. Tokia p. E. Leontjevos pozicija puikiai atliepia vieną iš svarbiausių LLRI misijų, - formuoti viešąją nuomonę Lietuvoje pagal austrų ekonomikos mokyklos principus ir vertybes. Kaip žinia, šios ekonomikos mokyklos šalininkai agituoja už visišką rinkų išlaisvinimą, o LR Konstitucijoje apibrėžtą gerovės valstybę (žr. 46 LR Konstitucijos straipsnis), darbuotojų teises ir jas ginančias profsąjungas mato kaip barjerą, slopinantį laisvąją rinkų sistemą, konkurenciją. Ši p. E. Leontjevos ir LLRI pozicija, kaip ir glaudūs LLRI santykiai su Lietuvos stambaus verslo atstovais, yra plačiai žinoma, net viešai reklamuojama. Todėl E. Leontjevos pasisakymai viešojoje erdvėje negali būti traktuojami kaip nešališki. Kadangi 4 minutes ir 26 sekundes radijuje kalbėjusiai p. E. Leontjevai neoponavo joks kitas pašnekovas, galima daryti prielaidą, kad skleidžiamas turinys buvo de facto reklaminis ir, dėl šios priežasties, galimai pažeidė Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymą Nr. I-1571 (žr. 6 straipsnį „Reklama ir komerciniai audiovizualiniai pranešimai LRT programose ir LRT interneto svetainėje"). Taip pat galima teigti, kad LLRI išskirtinio turinio sklaida radijo eteryje galimai pažeidė LRT redakcinę politiką. Konkrečiai, kalbame apie LRT redakcinės politikos 2-os nuostatos 16 dalį, kurioje LRT įsipareigoja vengti ne tik „asmeninių interesų ar išorės įtakos, bet ir to regimybės". Taip pat galimai buvo pažeista LRT redakcinės politikos 3-os nuostatos 18.5 dalis, kurioje LRT įsipareigoja pateikti „skirtingas kompetentingas ekspertų nuomones". Atsižvelgiant į susiklosčiusią situaciją, kreipiamės į Jus, prašydami atsakyti į šiuos klausimus:
1. Ar galima teigti, kad LLRI išskirtinio turinio sklaida radijo eteryje - nepateikiant alternatyvios nuomonės - de facto veikė kaip vienos organizacijos reklaminis turinys? Jeigu ne, kodėl?
2. Ar yra prielaidų teigti, kad, skleidžiant išskirtinį LLRI turinį radijo eteryje, galimai buvo nusižengta Lietuvos Respublikos Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 6 straipsniui? Jeigu ne, kodėl?
3. Ar LLRI išskirtinio turinio sklaida pažeidė LRT redakcinės politikos 2-os nuostatos 16-ą bei 3-os nuostatos 18.5 dalis? Jeigu ne, kodėl?
4. Ar šiuo atveju buvo padaryta pakankamai, kad tuo metu radijo besiklausantys žmonės būtų supažindinti su skirtingais požiūriais apie 4 darbo dienų savaitės modelio taikymą?
5. Pagal kokius kriterijus radijas pasirenka, kokių organizacijų vadovai galės pasinaudoti eteriu išskirtinio turinio sklaidai?
6. Ar planuojama pakviesti profsąjungų atstovus taip pat pasinaudoti 4 minutėmis ir 26 sekundėmis radijo eterio ir išsakyti savo nuomonę apie keturių darbo dienų savaitės modelio taikymą bei kitas su darbuotojų teisėmis susijusias temas? Jeigu ne, kodėl? Jeigu taip, kada?
Pagarbiai
Gegužės 1-osios profesinė sąjunga

Daugiau informacijos:
Jurgis Valiukevičius,
Gegužės 1-osios profesinės sąjungos vyriausiasis koordinatorius
+370 651 57550
g1ps@g1ps.lt
 

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2024-01-18 15:33
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media