2024 m. balandžio 27 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Žiniasklaida Lietuvoje

*print*

Archyvas :: Už neleistiną reklamos būdą

2009-12-17
 

Konkurencijos taryba skyrė 5 tūkst. litų baudą dienraščiui "Šiaulių naujienos" už tai, kad šis naudojo neleidžiamą lyginamąją reklamą.

Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl UAB "Šiaulių naujienos" dienraštyje "Šiaulių naujienos" skleistų reklamų, kuriose buvo pateikta informacija, lyginanti šio dienraščio ir jo konkurentų tam tikrus duomenis.

Dienraštyje "Šiaulių naujienos" skleistos reklamos, kuriose kalbama apie "Spaudos leidinių objektyvumą Šiauliuose", "Spaudos leidinių patikimumą Šiauliuose", "Dažniausiai skaitomus laikraščius Šiauliuose", "Spaudos leidinius, dažniausiai perkamus Šiauliuose", grafinės išraiškos būdu lyginami laikraščiai, pripažintos neleidžiamomis lyginamosiomis reklamomis.

UAB "Šiaulių naujienos" įpareigota nutraukti nurodytų neleidžiamų lyginamųjų reklamų naudojimą, jeigu tokie veiksmai dar tęsiami.

Tyrimas buvo atliktas pagal VšĮ "Šiauliai plius" pareiškimą. Tyrimo metu buvo aiškinamasi, ar dienraštyje "Šiaulių naujienos" savireklamos tikslu pateikta reklama (reklaminiais teiginiais ir diagramomis visais atvejais buvo nurodomas didžiausias "Šiaulių naujienų" procentas lyginant šį dienraštį su kitais laikraščiais ir tokiu būdu parodomas jo patrauklumas vartotojams Šiauliuose galėjo suklaidinti vartotojus dėl savo neišsamumo.

Nors reklamose teiginiai buvo grindžiami apklausos, kurią atliko bendrovė RAIT, duomenimis, tačiau nustatyta, kad šiose reklamose buvo praleista dalis informacijos, kurios pateikimas, atsižvelgus į kitą konkrečioje reklamoje pateikiamą informaciją, būtinai reikalingas išvengti vartotojų suklaidinimo.

Konkurencijos tarybai kilo abejonių, ar apklausai atrinkus tik dienraščio "Šiaulių naujienos" skaitytojus, kurie, tikėtina, rečiau skaito ar net visai neskaito kitų spaudos leidinių, tirtose reklamose buvo įmanomas pateikiamų spaudos leidinių objektyvus lyginimas.

Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad nurodytos reklamos pagal savo pobūdį buvo neleidžiamos lyginamosios reklamos, kurios galėjo suklaidinti reklamos vartotojus ir paveikti jų ekonominį elgesį, t.y., apsisprendimą renkantis laikraštį, ir tokiu būdu pažeisti Reklamos įstatymo reikalavimus.

Be to, šios lyginamosios reklamos galėjo suklaidinti ir ūkio subjektus - potencialius reklamos davėjus - jiems priimant sprendimus, kurį laikraštį pasirinkti reklamai skelbti, taip pat galėjo pakenkti ir kitų ūkio subjektų galimybėms konkuruoti.

Nustatant baudos dydį buvo atsižvelgta į labai ilgą pažeidimo trukmę - reklamos skleistos 2009 m. vasario-liepos mėnesiais, taip pat buvo atsižvelgta į vidutinį neleidžiamų lyginamųjų reklamų skleidimo mastą - reklamos buvo skleistos tik dienraštyje "Šiaulių naujienos", bei į tai, kad bendrovė, Konkurencijos tarybai dar nebaigus tyrimo, ėmėsi veiksmų, kad neleidžiamos lyginamosios reklamos nebūtų skleidžiamos.

ELTA

Paskutinį kartą atnaujinta: 2009-12-21 15:12
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media