Archyvas :: Spaudos apžvalga: kurie kandidatai į prezidentus populiaresni žiniasklaidoje?
Vilniaus politikos analizės institutas vykdo priešrinkiminį internetinės žiniasklaidos stebėsenos projektą, kuriame analizuojami kandidatų į prezidentus paminėjimai daugiau nei 80-yje Lietuvos interneto portalų. Prisegame parengtą straipsnį apie kandidatų paminėjimų skirtumus nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje.
Pagarbiai,
Goda Liutkutė
Asistentė
Vilniaus politikos analizės institutas
*-*-*-*
Spaudos apžvalga: kurie kandidatai į prezidentus populiaresni žiniasklaidoje?
Ar skirtingoms Lietuvoms reikia skirtingų prezidentų? Vilniaus politikos analizės instituto analizė rodo, jog skirtumas tarp naujienų apie kandidatus nacionalinėje ir regioninėje žiniasklaidoje tikrai egzistuoja. Regioninė spauda kur kas daugiau dėmesio skiria Arvydui Juozaičiui ir Nagliui Puteikiui nei nacionalinė spauda.
Vilniaus politikos analizės institutas vykdo priešrinkiminį internetinės žiniasklaidos stebėsenos projektą, kuriame analizuojami kandidatų paminėjimai daugiau nei 80-yje Lietuvos interneto portalų. Šiuo metu analizuojami 6 kandidatų (Petro Auštrevičiaus, Arvydo Juozaičio, Gitano Nausėdos, Aušros Maldeikienės, Naglio Puteikio, Ingridos Šimonytės) paminėjimai.
Daugiausia dėmesio per pastarąsias 90 dienų sulaukę kandidatai skirtingai rikiuojasi regioninėje ir nacionalinėje žiniasklaidoje. Regioninė spauda dažniausiai mini tris kandidatus - Arvydą Juozaitį, Ingridą Šimonytę ir Naglį Puteikį, tuo tarpu nacionalinė žiniasklaida labiau domisi Ingrida Šimonyte ir Gitanu Nausėda. Nacionalinė ir regioninė spauda labiausiai skiriasi būtent dėmesio A. Juozaičiui atžvilgiu.
Nacionaliniai favoritai ryškūs
Aiškiausia lyderė nacionaliniuose portaluose buvo konservatorių kandidatė į prezidentus Ingrida Šimonytė. Iš visų analizuojamų straipsnių daugiau nei trečdalyje figūravo jos pavardė. Be jokios abejonės, prie to prisidėjo ir Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos organizuoti pirminiai partijos kandidato į prezidentus rinkimai, pakankamai plačiai nušviesti viešojoje erdvėje.
Nacionalinėje spaudoje ypač ryškūs du lyderiai - I. Šimonytė ir G. Nausėda - minimi kelis kartus dažniau nei kiti kandidatai, o kartu jie sudaro 61 procentą viso žiniasklaidos dėmesio kandidatų rinkiminėms kampanijoms.
Ingrida Šimonytė nacionalinėje spaudoje susilaukė 35 % žiniasklaidos dėmesio, regininėje spaudoje - 22%
Gitanas Nausėda atitinkamai - 26 % ir 16 %.
Naglis Puteikis - 13% ir 21%.
Arvydas Juozaitis -11% ir 29%.
Aušra Maldeikienė - 9% ir 4%.
Petras Auštrevičius - 6% ir 9%.
Regionuose dėmesys skirstosi kitaip
Regioninės žiniasklaidos portaluose situacija skiriasi. Nacionalinėje žiniasklaidoje tik ketvirtoje vietoje su 11 procentų esantis Arvydas Juozaitis kur kas dažniau minimas regioninės spaudos straipsniuose - net 29 procentai mini A. Juozaičio pavardę. Šis skirtumas - didžiausias tarp visų paskelbusių savo kandidatavimą.
Dideliu populiarumu regioninėje spaudoje taip pat gali džiaugtis antrąją vietą pagal paminėjimų dažnumą užimanti Ingrida Šimonytė. Vis tik ji gana smarkiai atsilieka nuo A. Juozaičio, surinkusi 22 procentus paminėjimų.
Iškart po I. Šimonytės - kaip ir A. Juozaitis, regioninėje žiniasklaidoje populiaresnis Naglis Puteikis (21 procentas).
Egzistuoja dvi grupės
Iš skaitinės analizės aišku, kad egzistuoja gana ryškios dvi kandidatų grupės. Pirmojoje I. Šimonytė ir G. Nausėda išsiskiria tuo, jog, žvelgiant proporcingai, yra kur kas dažniau minimi nacionalinėje spaudoje nei regioninėje. Prie jų gretų iš visų kitų kandidatų galima priskirti tik Aušrą Maldeikienę - nacionaliniai interneto portalai jos vardą linksniuoja 9 procentus, o regioniniai - tik 4 procentus iš visų kandidatų paminėjimų.
Tuo tarpu A. Juozaitis ir N. Puteikis savo pranašumą kaupia regionuose. Petras Auštrevičius taip pat iš pažiūros priklausytų labiau regionų žiniasklaidos mėgstamų kandidatų grupei (6 procentai nacionaliniu mastu ir 9 - regionuose).
Nors apžvelgti duomenys ir neatskiria neigiamų ar teigiamų kontekstų, kuriuose kandidatai minimi, vien iš paminėjimų dažnių akivaizdu, kad tarp regioninės ir nacionalinės žiniasklaidos yra gana plati takoskyra.
Vilniaus politikos analizės institutas kandidatų paminėjimus skirtingose žiniasklaidos priemonėse analizuos iki pat rinkimų.
Komentarai (0)