Lietuvos žurnalistų sąjungos ir Nacionalinės žurnalistų kūrėjų asociacijos pirmininką Dainių Radzevičių kalbino Ginta Gaivenytė.
„Vieningos tapatybės ieškojimas gali atrodyti labai patrauklus, nes suteikia bendruomeniškumo jausmą. Tačiau jis pavojingas įvairovei. Jei galvosime, kad smėlis turi tapti stiklu, nebeturėsime paplūdimių, kuriuose žmonės gali smėlį barstyti saujomis ir juo džiaugtis" - Lietuvos žurnalistų sąjungos ir Nacionalinės žurnalistų kūrėjų asociacijos pirmininkas Dainius Radzevičius tinklalaidėje taip iliustruoja būtinybę saugoti įvairovę.
Pirmiausia, žinoma, jam rūpi žiniasklaida. „Aš esu už tai, kad būtų kuo daugiau įvairesnės mažos žiniasklaidos, - D. Radzevičius nesutinka, kad žiniasklaida turi būti masinė, - Tačiau jaučiu, kad įvairovei išlaikyti reikės nežmoniškų valios pastangų".
Pasak jo, visuomenėje, kuri linksta viską unifikuoti, kurti įvairovę gali tik žmonės, kurie turi kritiškesnį požiūrį. Ir tai yra labai sunkus darbas.
„Nemokamų pietų nebūna", „Nemokamas sūris tik pelėkautuose", - šios populiarios patarlės ypač gerai atspindi šių laikų žiniasklaidos situaciją. Pasak D. Radzevičiaus, jei mums atrodo, kad gauname žinias nemokamai, didelė tikimybė, kad kažkas sumokėjo už tai, kad mes kažką suvartotume.
„Pats jaunystėje tikėjau, kad toks žiniasklaidos modelis, kai žmogus nieko nemoka, yra geras. Maniau, kad kas nors kitas dėl gerų tikslų gali sumokėti už tau naudingą turinį. Tačiau realybėje matome, kad mokama tik už sau naudingą turinį", - dabar žurnalistas mano, kad toks požiūris buvo didžiausia žiniasklaidos klaida.
Antroji žiniasklaidos klaida - siekis būti panašiems į socialinius tinklus. „Tai nėra žiniasklaidos kelias, tai yra manipuliavimo dopaminu kelias", - D. Radzevičiaus manymu, šiuolaikinė žiniasklaida vis labiau orientuojasi į paprastų atsakymų ieškojimą. Ypač gerai tai iliustruoja antraštės - jos vis labiau panašios į raktažodžius, pagal kuriuos žmonės ieško informacijos „Google". Galiausiai tai nuveda į tai, kad tampame antraščių mąstymo žmonėmis.
Primityvių antraščių bėda ir ta, kad žmogus turi rinktis arba „už" arba „prieš". Kuo labiau žiniasklaida linksta į kraštutinumus, tuo labiau skaldoma visuomenė.
Komentarai (2)