2024 m. gruodžio 22 d., Sekmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Kitu kampu

*print*

Archyvas :: Kas spurtavo „Kantar“ potencialios įtakos reitinge?

2020-05-02
 
Potencialios įtakos reitinge pernai labiausiai sustiprėjo „Luminor" vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas ir nepriklausomas ekonomistas prof. dr. Romas Lazutka, rodo „Kantar" atliktas tyrimas. Įtakingiausių trejetuke lieka „Swedbank" vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vitas Vasiliauskas - tačiau visuomenės palankumas šiems nuomonės lyderiams sumenko. 
Per dvejus metus nuo pastarąjį sykį tirto potencialios įtakos indekso, didžiausią šuolį padarė R. Lazutka ir Ž. Mauricas, abu pakilę per 4 pozicijas aukštyn. 
„Potencialios įtakos indekso pirmoje vietoje, kaip ir prieš dvejus metus, akivaizdžiu lyderiu išlieka N. Mačiulis. Nors jo vertinimo rodiklis sumažėjo, jis yra trečdaliu atitrūkęs nuo artimiausio konkurento. Greta jo antroje pozicijoje V. Vasiliauskas; nors jo potenciali įtaka per dvejus metus kiek mažėjo, kritus ir kitų asmenų įtakos rodikliams bei iš topo dėl prezidentavimo pasitraukus G. Nausėdai, jis užėmė antrąją vietą. Tuo tarpu Ž. Maurico ir R. Lazutkos potenciali įtaka smarkiai padidėjo - kilstelėjusi juos atitinkamai iš 7 ir 8 vietos į trečią bei ketvirtąją pozicijas", - sakė Lina Juodkienė, „Kantar" rinkos tyrimų vadovė.
Toliau tope rikiuojasi R. Vainienė, kurios tiek potenciali įtaka, tiek visi kiti vertinimo rodikliai (palankumas, žinomumas, pasisakymų skaičius, pastebėjimas) mažėjo. 
„Palyginti R. Vainienės kaip nepriklausomos ekspertės situaciją reitinge su dabartine, kai ji atstovauja Lietuvos prekybos įmonių asociaciją, visi tirti rodikliai mažėjo. Tačiau gretinant su jos pirmtako L.Vilimo pozicija ankstesniame tyrime (jis buvo 9), R. Vainienė pagerino asociacijos turėtą poziciją, o savo 5-ąją išlaikė, nors ir su žemesniais rodikliais", - sakė L. Juodkienė. 
Į šių metų TOP10 be minėtos ekspertės, patenka dar trys verslo asociacijų atstovai - R.Dargis (Lietuvos pramonininkų konfederacija), D. Arlauskas (Lietuvos darbdavių konfederacija) ir I. Ruginienė (Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija). Iš įmonių vadovų ir prekybos sektoriaus patenka vienintelė atstovė - V. Drulienė (Maxima). 
„R. Dargis išlaikė prieš dvejus metus turėtą 6 poziciją. D. Arlauskas gerokai sustiprino pozicijas, nors komunikacijos kiekį didino santykinai nedaug, apie 10 procentų. I. Ruginienė komunikavo dvigubai daugiau už savo pirmtaką, bet tai jai leido tik išlaikyti jos pirmtako A. Černiausko turėtą 10 poziciją tope", - analizavo „Kantar" ekspertė.

 

Komunikacijos kiekis palankumo negarantuoja
N. Mačiulis ir V. Vasiliauskas - verslo komunikacijos lyderiai, tačiau jų pozicijos silpnėja. V. Vasiliauskas 2019 metais komunikavo pusantro karto daugiau nei prieš metus, tačiau nei jo žinomumas, nei potenciali įtaka smarkiai nepadidėjo, o palankumas sumenko. N. Mačiulio žinomumas išaugo, tačiau įtaka ir palankumas krito. 
„Kaip neseniai skelbėme verslo nuomonės lyderių tyrime, V. Vasiliauskas 2019 metais pasisakė per tūkstantį kartų ir kone pusantro karto lenkė artimiausius tope nuomonės lyderius N. Mačiulį ir I. Ruginienę. Vis dėlto intensyvi komunikacija nepadėjo padidinti palankumo jam, šiuo metu LB pirmininkas nepatenka į dešimtuką. N. Mačiulis pagal palankumo rodiklį užima 10 vietą šalies tope", - sakė „Kantar" ekspertė. 
Tuo tarpu labiausiai pasitikima „Swedbank" Finansų instituto vadove Jūrate Cvilikiene (palankumo indeksas yra 60, kai N. Mačiulio - 41), kuri turi nedidelį, bet pasitikinčių ja sekėjų ratą (žinomumas tik 6%). 
„Reziumuojant, iš verslo nuomonės lyderių komunikacijos matome, kad norint pelnyti žinomumą verslo komunikacijos kontekste, reikalinga gana intensyvi ir reguliari komunikacija. Tačiau palankumui pelnyti, o juo labiau - potencialiai įtakai įgyti, vien dažnų pasisakymų žiniasklaidoje nepakanka. Auditorija vertina ir kalbėtojo instituciją, kiek tie pasisakymai nešališki, kiek tarnauja vartotojo interesams, ji pastebi įmonių reputacines krizes, o pastaruoju metu vis daugiau palankumo bei įtakos linkusi priskirti nepriklausomiems ekspertams, mokslo atstovams", - apibendrino „Kantar" rinkos tyrimų vadovė Lina Juodkienė.

 

 

Apie nuomonių lyderių tyrimą 
Nuomonių lyderių tyrimą kasmet atlieka bendrovė „Kantar", norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį. Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 metus. 
Siekiant įvertinti verslo sektoriaus ir organizacijų nuomonių lyderių komunikacijos poveikį bei potencialią įtaką, nuomonės lyderių tyrimas sugretintas su š.m. vasario pabaigoje atlikta reprezentatyvia Lietuvos gyventojų internetine apklausa: matuojamas lyderių žinomumas, palankumas (pagal TRI*M metodologiją), kiek pastebimi jų pasisakymai palyginti su komunikacijos intensyvumu. Įvertinus žinomumo, palankumo ir komunikacijos rodiklius buvo apskaičiuotas potencialios įtakos indeksas. Apklausos imtis 903 respondentai.

 

 

Apie „Kantar" 
„Kantar" yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti daugiau kaip 28 tūkst. savo srities specialistų daugiau nei 90 šalių. „Kantar" yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba per 100 darbuotojų.

 

 

Daugiau informacijos:
Lina Juodkienė
Elektroninis paštas lina.juodkiene@kantar.com
Tel. nr. +370 5210 6600

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-05-14 14:32
 
 

Komentarai (1)

Jūsų el. paštas

Filas

2020-05-02 14:37

Kantar - čia nuo romanų kalbų žodžio cantar/cantare (liet. dainuoti)?

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media