Archyvas :: Paskaitos apie fotografiją Lietuvos fotomeninkų sąjungos galerijose
J.Čechavičius. Atlaidai prie Šv. Petro ir Povilo bažnyčios. 1870-1880.
Lietuvos XIX a. fotografijos tyrėjas, fotografų A. Korzono, A. Rohrbacho ir J. Čechavičiaus biografijų autorius kalbės apie naujai atskleistus Lietuvos fotografijos istorijos faktus. Kas buvo pirmosios Lietuvoje dagerotipinės nuotraukos autorius? Dagerotipininko Karlo Neuperto kelionė aplink Baltijos jūrą. Korzono likimas ir palikimas. Kodėl nesužibėjo geriausio Vilniaus fotografo Vilhelmo Zacharčiko žvaigždė? Kaip emigrantas Kozėlas tapo Prancūzijos fotografijų draugijos sekretoriumi. Jaunuolių kelionės upe malonumai kartu su fotografu Čechavičiumi.
Šiuolaikinio meno kūriniuose fotografija dažnai pasitelkiama siekiant įprasminti paradoksalią skirtingų laiko sluoksnių koegzistenciją dabartyje. Ji yra tarsi "tuščias" vaizdas, kurį galima "įkrauti" konkrečios vietos "užmirštomis" (arba niekada nežinotomis, netgi neegzistavusiomis, t.y. išsigalvotomis) prasmėmis. Fotografija veikia kaip laiko siūlė ir kito laiko intarpas, paverčiantis istoriją ir mokslines žinias fikcija, o fiktyviems konstruktams suteikiantis tikrumo aura.
Knygų dizaineris, menininkas kalbės kaip knygos formatas gali tapti kūrinių eksponavimo erdvė.
Apie 1983-1984 m. medijų kampaniją, skirtą mikrochirurgijos laimėjimui, kai mergaitei iš kaimo Radviliškio rajone Maskvoje buvo atlikta unikali operacija prisiuvant abi nupjautas galūnes, o kartu apie tai, kaip pasakojimai ir vaizdai, pirmiausia fotografija, gamino politinį, etninį, geografinį sovietinį kūną.
Komentarai (0)