Archyvas :: „Prospekto“ galerijoje – grupinė paroda „Kolekcijos“
Dainius Liškevičius. Pasaulio centrai
Almanachas "Žurnalistika 2008"
Almanachas "Žurnalistika 2009"
Almanachas "Žurnalistika 2010"
Almanachas "Žurnalistika 2011"
Almanachas "Žurnalistika 2012"
Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis
Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis
Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis
|
||||||||
Archyvas :: „Prospekto“ galerijoje – grupinė paroda „Kolekcijos“2021-04-23 Dainius Liškevičius. Pasaulio centrai Balandžio 28 d. - gegužės 22 d. „Prospekto" galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius) veiks grupinė paroda „Kolekcijos". Parodą lydi aštuonių autorių darbų katalogas. Ši kolektyvinė Lietuvos menininkų paroda pirmąkart buvo pristatyta galerijoje „Indie" Tel Avive, Izraelyje, 2018 metais. Menininkai: Kęstutis Grigaliūnas, Dainius Liškevičius, Alvydas Lukys, Aurelija Maknytė, Valdemaras Manomaitis, Vilma Samulionytė, Vytautas V. Stanionis, Gintautas Trimakas. Kuratoriai: Gytis Skudžinskas ir Vilma Samulionytė. Paroda, pavadinimu "Kolekcijos. Nuo tipologinio tyrimo iki manijos kaupti", sumanyta kaip vieno iš kertinių fotografijos principų - tipologiško objekto dokumentavimo analizė ir jos atspindys lietuviškame vizualios kutūros kontekste. Fotografija nuo pat savo ištakų (net tuomet, kai dar nepretendavo būti menine forma) buvo tampriai susieta su objektų rūšiavimu, fiksavimu ir rinkimu. Plačiai išplitus moksliniams tipologiniams rinkiniams ši strategija transformavosi į vadinamajį „deadpan" stilių meninės fotografijos kontekste. Lietuviškame fotografijos lauke tokią fotografinę praktiką galime aptikti nuo pat seniausių etnografinių fotokamera fiksuotų rinkinių, tačiau sąmoninga artikuliuota meninė forma atsiranda tik aštuntajame dešimtmetyje. Toje terpėje Vytautas V. Stanionis tėvo dokumentinę medžiagą transformavo į konceptualų meninį projektą. O Alvydas Lukys ir Gintautas Trimakas, kryptingai dokumentuodami rastus ar buities objektus, pradeda vystyti savarankiškus fotografijų ciklus, kuriuose pamatinė kūrinio atsiradimo priežastis yra objektų tipologiškumas. Šitokia stilistika nepraranda aktualumo ir iki šiol ją plėtoja tiek viduriniosios, tiek jauniausios kartos autoriai Valdemaras Manomaitis, Vilma Samulionytė. Tipologinė fotografija pasitelkiama ir kituose menininės kūrybos laukuose, neapribotos tik fotografine raiška. Dainius Liškevičius ar Aurelija Maknytė tokia fotografine taktika rėmėsi performanso dokumentavimui. Kęstutis Grigaliūnas kuria instaliacijas, grįstas Lietuvos istorine atmintimi. Nors atrodytų, kad autoriai labai skirtingi, juos vienija vizualinis ir idėjinis principas. Jie renka kolekcijas savais tikslais ir principais, o paroda - tai lyg vieno hipotetinio kolekcininko rinkinys. Autorių įvairovė ir probleminio lauko platumas leidžia kalbėti ir apie kitas fotografinio lauko aktualijas: atminties fenomeną, fotografinės technikos ir atvaizdo percepciją bei fenomenologiją. Tekstą katalogui parašė menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis. O pats katalogas sukurtas taip, kad jį nesunkiai galima transformuoti į aštuonių autorių darbų išklotines, savotiškus autorių kūrinių žemėlapius. Lietuvos fotomenininkų sąjungos veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba. „Prospekto" galerijos darbo laikas: II-V 12.00-18.00, VI 12.00-16.00
Paskutinį kartą atnaujinta: 2021-05-07 10:01
Rašyti komentarą |
||||||||
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media |
Komentarai (0)