2024 m. vasario 29 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktuali informacija

*print*

Archyvas :: Moksleiviai kviečia apsikabinti šalia esantį ir pasakyti jam 3 komplimentus. Moksleiviai žygiuos Vilniaus gatvėmis gegužės 7, Lietuvos Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną

2014-05-04
 
 

„Mes norime, kad kasdien apkabintumėte po vieną Jums artimą žmogų ir pasakytumėt jiems po tris komplimentus!" Tokia žinute nešini moksleiviai žygiuos Vilniaus gatvėmis gegužės 7, Lietuvos Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną. Moksleiviai nori įnešti šilumą ir bendradarbiavimą į visuomenę, nes būtent šių dalykų labiausiai pasigenda pamokose.

Gegužės 7 dieną prasidės projekto „Pokalbis Pokyčių Link" eitynės už pokyčius Lietuvos švietimo sistemoje. Moksleivių bei mokytojų grupė 15 valandą pajudės iš Kudirkos aikštės ir eis link Lietuvos Švietimo ministerijos Vilniaus, Vokiečių, Didžiąja, Pilies ir Šv. Mykolo gatvėmis.

Kviečiame prisijungti ir žurnalistus.

Eitynių tikslas - atkreipti dėmesį į bendravimo ir vienas kito išklausymo trūkumą viešojoje erdvėje ir mokykloje. Šia iniciatyva moksleiviai išreiškia norą gerinti dabartinę sistemą, pamokose sukurti pokalbio erdvę, kurioje kiekvienas pasijaustų saugus, įtrauktas ir mokytųsi. Būtent šių vertybių dabartinėse pamokose pritrūko projekto dalyviams, mokytojams ir mokiniams, kurie susitiko renginiuose, grįstuose „Reikšmingų pokalbių meno" (angl. Art of Hosting") metodika.

Tikslai ir idėja

Projekto „Pokalbis Pokyčių Link" tikslas - pakviesti mokytojus ir mokinius pasikalbėti apie jiems rūpimas temas, sukurti erdvę laisvai dalintis mintimis ir įgalinti pačius dalyvius spręsti, kokios pamokos jie norėtų. Renginių veiklos principas - leisti dalyviams kurti turinį patiems. Organizatoriai rūpinosi tik teisingu tikslų formulavimu, erdvės ir bendradarbiavimo palaikymu, todėl patys dalyviai galėjo išsikelti sau rūpimus klausimus, ir su šalia esančių žmonių pagalba į juos atsakyti, padėti vieni kitiems ir įkvėpti. Projekto metu kūrėsi aktyvi ir sąmoninga bendruomenė, kurios bendru siekiu tapo mokyklos pamokų tobulinimas per praktiką. Reikšmingų pokalbių metu mokytojai ir mokiniai pajautė, ką reiškia išklausyti kiekvieno dalyvio ir žodžių galią. Svarbu tai, kad ši iniciatyva padėjo dalyviams tapti iniciatyvesniems ir paskatino imtis savų idėjų įgyvendinimo, taip kurdama realius veiksmus.

Trumpai apie projektą ir jo rezultatus

Projektą „Pokalbis Pokyčių Link" sudaro 4 etapai: balandžio 15, 25 ir gegužės 1 dienomis vyko pirmieji trys renginiai. Būtent jų metu moksleiviai ir mokytojai turėjo galimybę kartu ieškoti sprendimų toms problemoms, kurias dalyviai įvardino kaip svarbiausias. Šių renginių metu išsiaiškinome  7 aspektus, kurie nulemia pamokos sėkmę: mokytojų ir mokinių motyvacija, tarpusavio ryšys (pagarba, motyvacija), įvairūs metodai (diskusijos, įtraukiančios istorijos,sąryšys su gyvenimu, įdomių ir neįdomių dalykų derinimas), pamokos išnaudojimas (pasiruošimas pamokai, laiko planavimas, visų mokinių įtraukimas, dėmesio išlaikymas), aplinkos atmosfera, žinių panaudojimas praktikoje bei poilsis prieš ir po veiklos. Antro etapo pagrindinė įžvalga - norėdami įgyvendinti šiuos sėkmingos pamokos aspektus, mokytojai ir mokiniai turi praktikuoti bendravimą ir bendradarbiavimą, pradėti atvirą pokalbį. Trečiame etape rasti veiksmingiausi veiksniai, galintys pagerinti pamokas. Nusprendėme, kad svarbiausia: pradėti nuo savęs ir padėti vienas kitam - kurti bendruomenišką aplinką; vesti naudingas klasės valandėles, kuriose kiekvienas būtų išgirstas ir skirti šį laiką abipusio ryšio stiprinimui; kartu iškelti aiškius kiekvienos pamokos uždavinius ir pamokos pabaigoje įsivertinti kaip sekėsi; į pamokos vedimą įtraukti mokinius - perduoti jiems dalį atsakomybės ir tokiu būdu kurti abipusį pasitikėjimą; kurti tokią pamokas aplinką, kurioje kiekvienas jaustųsi saugus. „Nusprendėme, kad reikia pradėti nuo mažų dalykų ir nuo savęs, drąsiai kalbėti, daryti, klysti ir prašyti pagalbos ir taip kurti bendruomenę savoje mokykloje."

Iniciatyvinė grupės ir idėjos užsimezgimas

„Ši idėja subrendo ir iki galo išsigrynino „Art of Hosting in Education" ir Švietimo forumo metu, kai buvo duota galimybė skelbti savo idėjas ir projektus, kuriems reiktų pagalbos. Poreikis pradėti pokytį iš esmės jau seniai kirbėjo viduje, nes kai apsižvalgai aplinkui, matai, kad dauguma mokinių ir mokytojų yra nepatenkinti dabartine mokykla. Problema ta, kad labai dažnai plataus mąsto sprendimus priima žmonės, tiesiogiai nepasitarę su tais, kuriems jų nutarimas daro didžiulę įtaką. O, kad žmonės priklausantys švietimo sistemai gali patys kurti savo mokymosi atmosferą, retai susimąstoma. Galbūt, kartais, teisingiausia leisti sprendimus priimti tiems, kurie juos vykdys ir įgyvendins? Tereikia reikšmingo pokalbio ir atviro bendradarbiavimo, kad ši problema būtų išspręsta!" - Emilija Kotryna Trunovaitė, iniciatyvos pradininkė.

Organizacinės grupės lyderiai: Emilija Kotryna Trunovaitė, vienuoliktokė, kuri mokosi Mykolo Biržiškos gimnazijoje, Tomas Bimbiris, dvyliktokas iš Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos ir Arnoldas Žukauskas, dvyliktokas, kuris mokosi Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijoje. Norintiems susisiekti: e.k.trunovaite@gmail.com, tomas@bimbiris.com, arnoldas.zuk@gmail.com, projekto el. paštas pokyciu.link@gmail.com.

 

Norintiems sužinoti daugiau:

Facebook puslapis - https://www.facebook.com/pages/Pokalbis-Pokyčių-Link/447774075368177

Reikšmingų pokalbių meno atstovai Lietuvoje - „Kuriančios bendruomenės" http://www.aoh-education.org/

Paskutinį kartą atnaujinta: 2014-05-05 10:55
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media