2024 m. kovo 28 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktualijos

*print*

Archyvas :: Ar nesumokėti mokesčiai karantino metu gali išvesti žmogų iš proto?

2021-03-04
 
Asociatyvi iliustracija/ Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Asociatyvi iliustracija/ Vlado Ščiavinsko nuotrauka

Girmantė Zolubaitė

 

Lietuvoje yra daug žmonių, daug darbo vietų, daug darbuotojų ir daug įmonių. Viena iš jų yra valstybinė mokesčių inspekcija, tvarkanti gyventojų mokamus mokesčius. 

 

Kadangi dėl karantino nevyks Kaziuko mugė, dauguma Lietuvos amatininkų neteko pagrindinio pajamų šaltinio. Kai kurie iš jų savo produkciją bando parduoti įprastame turguje, tačiau vis tiek negauna tokio pelno kaip mugėje. Nors ir nesiseka su pinigais, mokesčius reikia mokėti ir tai gąsdina žmones. Su tuo susiduria ne tik amatininkai, bet ir dainininkai, aktoriai, gidai... Jiems tenka arba ieškotis antro darbo, arba susirasti kitą išeitį. Šia įdomia tema su manim pasikalbėti sutiko dvi Vilniaus apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (VAVMI) darbuotojos Jurga ir Aistė. 

 

Pasak Aistės, karantino metu padaugėjo atvejų, kai mokesčių mokėtojai uždelsia mokėti mokesčius, o kai kurie jų net nesumoka ir taip bando išsisukti nuo savo pareigos. Bet pasitaiko ir tokių, kurie sąžiningai prašo pratęsti mokesčių mokėjimo terminą. Jai atrodo, kad pati pandemija mokesčių mokėti žmonėms netrukdo, bet esmė tame, ar mokesčių mokėtojai turi pinigų, iš ko sumokėti mokesčius. Jei žmonės turi darbus ir mokesčių mokėtojų verslo nepalietė sunkumai, jiems tikrai pandemija netrukdo. Ji pritaria tenginiui, kad žmogus gali stipriai susinervinti, kai neturi pinigų, o reikia mokėti mokesčius. 

 

Tačiau paklausus, ar mokesčių inspekcijos rašomi priminimo apie mokėjimus rašteliai gali nuvesti žmogų iki depresijos, ji atsakė, kad taip nemananti. Kada reikia sumokėti mokesčius ir už ką jis juos turi mokėti, žmogus žino, todėl iki depresijos jį gali nuvesti ne priminimas, o pats faktas, kad jam reikia mokėti mokesčius. Priešingu atveju, priminimas yra kaip tik paskatinimo priemonė būti atsakingam, pareigingam ir sumokėti galbūt primirštus mokesčius. Taip pat darbuotoja atskleidė, jog VAVMI darbuotojai nelabai jaučia padidėjusią įtampą, nebent bijo susirgti koronavirusu.

 

Jurgos nuomonė pirmuoju klausimu, ar karantino metu padaugėjo atvejų, kai mokesčių mokėtojai uždelsia mokėti mokesčius, sutapo su Aistės. Tik ši pašnekovė išskyrė tai, kad kai kurie mokesčių mokėtojai turi teisę būtent karantino periodu nemokėti mokesčių. Mokesčių inspekcijos darbuotoja sako, kad dirbantiems pandemija netrukdo mokėti mokesčių. Nes kai jie gauna darbo užmokestį, tai tam tikrus mokesčius iš jo ir išskaičiuoja. Bet jeigu žmogaus pajamos yra nedidelės, jam gali būti sunku susimokėti mokesčius, nes vėliau tu neturi iš ko pragyventi.

 

Jurgai taip pat, kaip ir Aistei atrodo, kad žmogus gali susinervinti, kai neturi pinigų, o reikia susimokėti mokesčius, nes niekam nepatinka turėti skolų.

 

Jurgai atrodo, kad žmogus gali stipriai susinervinti, kai mokesčių inspekcija siunčia raštus, norėdama priminti apie nesumokėtus mokesčius. Ir ypač, kad tie raštai nėra labai gražūs. Jurga mano, kad įtampa tarp darbuotojų atsiranda, kai kokiam nors darbuotojui kažkas nutinka, kiti pradeda bijoti, jog ir jiems kas nors panašaus nutiks. Arba jei turi užduotį pasikalbėti su kokiu nors mokesčių mokėtoju, kuris karantino metu negali sumokėti mokesčių. Ir kai tu skambini priminti apie nedumokėtus mokesčius, kartais to asmens reakcija būna piktoka, tu tada irgi susinervini, nes tau nesiseka, ir tu neįvykdei savo užduoties.

 

Taigi labai dėkoju Vilniaus apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojoms Jurgai ir Aistei, kurios padėjo atskleisti, kaip sekasi rinkti mokesčius ir kaip dėl to jaučiasi abi pusės mokesčių mokėtojai ir jų rinkėjai.

 

 

/Tekstas sukurtas Jaunųjų žurnalistų klube, vad. Erika Straigytė; teksto autorei 12 m./

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2021-04-06 16:39
 
 
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media