2022 m. liepos 2 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

SPRENDIMAI

*print*

Dėl publikacijų Varėnos rajono laikraštyje „Merkio kraštas”

2011-04-27
 

LŽS Etikos komisija išnagrinėjo Varėnos rajono savivaldybės mero Vido Mikalausko 2011-04-04 ir 2011-04-05 skundus dėl publikacijų Varėnos rajono laikraštyje „Merkio kraštas". V. Mikalauskas prašė įvertinti 2011 m. balandžio 5 d. publikaciją „Laukiame mero rinkimų", kurioje, jo manymu, „<...> prieš rajono Tarybos narius, kaip ir prieš visus rajono gyventojus, naudojamas emocinis šantažas. Pasitelkiant grėsmingą leksiką, publikacijoje atvirai grasinama ir gąsdinama neramumais <...> Panašaus pobūdžio publikacijos, kuriose prieš tarybos narius naudojamas atviras ar užslėptas spaudimas ir šantažas, skelbiamos beveik kiekviename minėto laikraščio numeryje nuo 2011 m. kovo mėnesio, po įvykusių 2011 m. vasario 27 d. savivaldos rinkimų".

 

V. Mikalauskas taip pat skundė „Merkio krašto" publikacijas ir žinutes „Feljetonas" (2011 m. kovo 18 d., Nr. 22, p. 7); „Matom viešojo kelio pradžią (2011 m. kovo 25 d., Nr. 24, p. 4); „Slidi situacija" (2011 m. kovo 29 d. Nr. 25, p. 1, 5); „Socialdemokratai", „Seniūnas", „Dėmesys" (2011 m. balandžio 1 d. Nr. 26, p. 1), nurodydamas, kad jos daro spaudimą naujai išrinktos savivaldybės Tarybos nariams, siekiant tam tikrų jų sprendimų dėl koalicijos formavimo. Kai kurie tarybos nariai atvirai žeminami ir šmeižiami, prieš juos naudojamas emocinis šantažas, primetant tam tikrus vaidmenis, kuriuos jie esą įgis vienaip ar kitaip pasielgę, ir vartojant itin griežto neigiamo vertinimo leksiką, susijusią su išdavystėmis, parsidavimu ir pan. Skunde rašoma, kad be šių konkrečių publikacijų, minėtas laikraštis apskritai skleidžia tik vienpusišką, šališką, tikrovės dažniausiai neatitinkančią ir visuomenę klaidinančią, tik tam tikroms politinėms jėgoms parankią informaciją, taigi užsiima politikavimu.

 

V. Mikalausko skunde prašoma įvertinti publikacijų atitikimą Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 3, 5, 24, 31, 38 straipsniams bei Visuomenės informavimo įstatymo 3 ir 15 straipsniams.

 

Susipažinusi su publikacijomis, LŽS Etikos komisija atkreipia dėmesį į Visuomenės informavimo įstatymo 9 str., kuris užtikrina teisę viešai kritikuoti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir pareigūnų veiklą, bei Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso 22 str., kuris nurodo, jog žurnalistas, viešosios informacijos rengėjas privalo vadovautis taisykle, kad kritikos ribos privataus asmens atžvilgiu yra daug siauresnės nei viešojo asmens atžvilgiu, todėl informuojant apie privatų asmenį, pirmenybę turi teikti privataus gyvenimo apsaugai, o apie viešą asmenį - visuomenės interesui.

 

Skunde nurodytose publikacijose yra reiškiama nuomonė arba pateikiama informacija. Nuomonėms netaikomi tiesos ir tikslumo kriterijai, tačiau ji turi būti reiškiama sąžiningai ir etiškai. Publikacijos gali būti pasirašytos vardu ir pavarde, slapyvardžiu ar skelbiamos anonimiškai (tai numato Visuomenės informavimo įstatymo 5 str.).

 

KOMISIJA MANO, KAD

laikraščio „Merkio kraštas" publikacijose ir žinutėse „Feljetonas" (2011 m. kovo 18 d., Nr. 22), „Matom viešojo kelio pradžią (2011 m. kovo 25 d., Nr. 24); „Slidi situacija" (2011 m. kovo 29 d. Nr. 25); „Socialdemokratai", „Seniūnas", „Dėmesys" (2011 m. balandžio 1 d. Nr. 26), „Laukiame mero rinkimų" (2011 m. balandžio 5 d. Nr. 27) nebuvo pažeistas Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos kodeksas.

 

KOMISIJA ATKREIPIA REDAKCIJOS DĖMESĮ, kad angažavimasis su politinėmis partijomis, atviras simpatijų bei antipatijų demonstravimas politinių grupių atžvilgiu veda į interesų konfliktą, neužtikrina nuomonių pliuralizmo bei mažina skaitytojo galimybes gauti nešališką informaciją.

 

Viktoras Trofimišinas

LŽS Etikos komisijos pirmininkas                                          

Paskutinį kartą atnaujinta: 2011-04-27 09:09
 
Share |
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media