2024 m. kovo 28 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Komentarai

*print*

Archyvas :: Buvusi „Dienos“ redaktorė: „Bonnier“ gali parduoti „Verslo žinias“

2009-12-04
 

Kompanijai "Bonnier Business Press" pardavus Latvijos dienraštį "Diena" nežinomiems investuotojams, dvidešimt pagrindinių redakcijos darbuotojų pasitraukė. Ir jie nepražuvo.

 

Apie situaciją Latvijos žiniasklaidos rinkoje „Kauno dienos“ žurnalistė Rūta Stankevičiūtė kalbėjosi su viešnia,buvusia Latvijos "Dienos" vyriausiaja redaktore Nellija Locmelė.

 

– Spalį Europą akimirksniu apskriejo žinia, kad iš didžiausio Latvijos dienraščio traukiasi pagrindiniai jo darbuotojai. Kodėl nusprendėte išeiti?

– Aš, kaip ir kiti devyniolika kolegų, negalėjome susitaikyti su "Dienoje" įvykusiais pokyčiais. Negalėjome dirbti tokiomis sąlygomis, kokias mums sudarė naujieji savininkai. Supratome, kad mūsų ir naujų savininkų požiūris į visuomenės informavimo priemonę skiriasi, todėl teko skirtis.

 

– Ar žinote, kodėl "Bonnier" nusprendė parduoti dienraštį?

– Patikimo šaltinio teigimu, "Bonnier" turi sindikuotą paskolą, kuri naudojama plėtrai Vakarų rinkose. Viena tos paskolos sąlygų – nutraukti veiklą Rytų Europoje, tai yra atsisakyti visų šiose šalyse valdomų žiniasklaidos priemonių. "Diena" buvo pirmoji, kurią "Bonnier" pardavė.

 

– Ar gali būti, kad "Bonnier" atsisakė "Dienos" dėl išaugusių dienraščio nuostolių ir tai nesusiję su sprendimu atsisakyti projektų Rytų Europoje?

– Apskritai reklamos rinka Latvijoje, kuri 2008 m. sudarė 97 mln. latų, šiemet sumažėjo perpus. Laikraščiai prarado 54 proc. reklamos, internetas – 24 proc., o televizija – 36 proc. reklamos. "Diena" visada buvo pelninga, tik 2008 m. baigė su 2 mln. latų nuostoliu, o 2009 m. pirmą pusmetį, pakeitus laikraščio dizainą, prenumeratorių padaugėjo 15 proc. Laikraščio perspektyvos, nepaisant krizės, buvo geros. Beje, turiu pagrindo manyti, kad "Bonnier" turi ketinimų parduoti ir Lietuvoje valdomas "Verslo žinias".

 

– Tokiu atveju galbūt "Bonnier" valdomas akcijas nupirktų šio laikraščio vyriausiasis redaktorius Rolandas Barysas, kuris yra mažasis laikraščio akcininkas.

– Abejoju. "Diena" taip pat turėjo mažąjį akcininką, kuris norėjo nupirkti "Bonnier" valdomas "Dienos" akcijas. Tačiau jam paprasčiausiai jų "Bonnier" nepasiūlė.

 

– Latvijos "Diena" yra pelniusi objektyvios žiniasklaidos priemonės vardą, šiuo dienraščiu latviai tikėjo ir pasitikėjo. Kaip "Diena" atrodo šiandien, netekusi pagrindinių autorių?

– Atrodo prastai. Iki šiol nė vienas Latvijos žurnalistas nesutiko redaguoti laikraščio. Dabar juo rūpinasi nedidelės likusių žurnalistų pajėgos. Komentarus rašo nepatyrę žmonės, susidaro įspūdis, kad skaitytojai žino daugiau negu rašantieji. Kai laikraščiui vadovavome mes, jis buvo kitoks. Spaudėme politikus ir ekonomines grupes, ieškojome tiesos.

 

– Išėję iš "Dienos" įkūrėte portalą citadiena.lv, kuriam ieškoma investuotojo. Ką citadiena.lv skaitytojai portale randa šiandien?

– Nepublikuojame visų naujienų. Rašome tik komentarus ir interviu, kurių nėra kitose visuomenės informavimo priemonėse. Ten skaitytojai randa tai, ką prarado "Dienoje". Neseniai parašėme apie korupcijos skandalą vaikų klinikoje. Tą žinią paskelbėme pirmieji. Visi dirbame savanoriškai, be atlygio. Tai yra tiesiog laikinas sprendimas, padedantis palaikyti ryšį su skaitytojais. O investuotojo paieškos vaisingos. Kol kas dar anksti sakyti, kad jį turime, bet galiu garantuoti, kad sausį latviai turės naują žiniasklaidos priemonę.

 

– Kokia ji bus?

– Greičiausiai tai bus savaitinis žurnalas, kurį papildys interneto portalas. Esame parengę verslo planą ir matome, kad toks produktas tikrai gali būti pelningas. Mūsų tikslas – suteikti skaitytojams patikimą informaciją. Man baisu pagalvoti, kas būtų, jeigu Latvijoje neliktų alternatyvos. Tie žmonės, prisiskaitę tendencingų propagandinių straipsnių, eitų balsuoti ir pasirinktų tikrai ne tuos, kurie tinkamai atstovautų jų interesams.

 

– Bet Latvija turi nacionalinį transliuotoją, kuris, atrodo, nėra tendencingas.

– Visuomeninė televizija Latvijoje silpna, o radijas apskritai atsidūręs ties bankroto riba. Visi supranta, kad reikia stiprinti nacionalinį transliuotoją, bet elgiamasi priešingai – mažinamas biudžetas. Stiprūs žurnalistai išeina į privatų sektorių, kuriame yra tik pramogos arba subjektyvios naujienos. Pagrindiniai dienraščiai valdomi dviejų įtakingų oligarchų grupių, kurios tarpusavyje kovoja ir laikraščius laiko ne žiniasklaidos priemone, bet reikalingu įrankiu. Tokioje aplinkoje rasti tikrosios žurnalistikos labai sunku.

 

                                                            

„Kauno diena“

Paskutinį kartą atnaujinta: 2009-12-04 16:14
 
 
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media