2024 m. kovo 29 d., Penktadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Užsienio naujienos

*print*

Archyvas :: Eldoradas Butrimas. Reportažai iš Ukrainos: Černobaivkos kaimas šiame kare tapo prakeiksmu Rusijai

2022-12-19
 
Eldorado Butrimo nuotrauka

Eldorado Butrimo nuotrauka

Eldoradas Butrimas,
Specialiai iš Slovensko

Kodėl Černobaivkos kaimas šiame kare tapo prakeiksmu Rusijai ir pasididžiavimu Ukrainai, o žodis „Černobaivka" internete tapo populiariu memu?
Todėl, kad be didesnio mūšio (spėjamai dėl išdavystės) užėmusi Chersoną Maskva tikėjosi gretimame Černobaivkos kaime esantį aerouostą panaudoti karių ir ginkluotės permetimui, bet ukrainiečių raketos ir partizanai paralyžavo šiuos planus sėkmingai naikindami atskraidintus krovinius.
Iš Chersono atsiveria kelias į Mikolajavą ir Odesą, tad Rusijos kariai, vasario 25 dieną įžengę į Chersoną, čia nesustojo, o patraukė toliau. Jų skverbimąsį tačiau pristabdė fiasko Černobaivkos aerouoste.
Vakar Chersono stotyje paprašius nuvežti į už 10 km esančią Černobaivką taksistas pasakė, jog gali nugabenti tik iki kaimo pradžios, o ne iki aerouosto. Mat prieš mėnesį iš Chersono priversti pasitraukti okupantai įsitvirtino jo prieigose - kitoje Dnepro upės pusėje ir kasdien keršydami bombarduoja Černobaivką.
Raketos krenta ir į Chersoną, ypač į Dnepro pakrantėje esančią gatvę, kur (bei prie Antonovkos tilto) taksistai irgi atsisakė vežti.
Chersono išplanavimas nesudėtingas: nuo geležinkelio stoties einanti gatvė perskrodžia miesto centrą ir pasiekia Dnepro upę, o persikėlus per tiltą eina toliau į Krymą. Į priešingą pusę kelias nuo stoties suka pro Černobaivką į Mikolajevą.
Tai, kad fronto linija svyravo pusiaukelėje tarp Chersono ir už 50 km esančio Mikolajevo galima įsitikinti net važiuojant traukiniu - pro akis šmėžuoja daugybė sunaikintų trobesių, karinės technikos liekanų bei apkasų. Įdomu tai, jog keleivinio traukinio iš Mikolajevo į Chersoną garvežys priekyje stūmė du žemus vagonus - tam, jog kolaborantui padėjus miną ši sprogtų prieš keleivinį traukinį, o ne po juo.
Chersono stotyje keleivinis traukinys sustojo tarp dvejų prekinių, o palydovė paaiškino: tam, kad nuo bombos skeveldrų mažiau nukentėtų keleiviai.
Nei prie traukinių stoties, nei mieste veikiančios kavinės neradau, bet sumuštinį ir arbatos pavyko nusipirkti vienoje degalinėje. Praeivių gatvėse vos vienas kitas, o didesni susibūrimai vien prie nemokamų maisto davinių ir kelių banko skyrių, kurie pagaliau atsidarė ir išduoda pinigus.
Traukiniu išvykstant iš Chersono visi keleiviai stotyje privalo praeiti taip vadinamą filtraciją: policininkai siekia išaiškinti ar kuris iš jų netalkino okupantams, tad tikrina pasus, telefoninius įrašus, klausinėja ką veikė okupacijos metu ir kur keliauja.
Atvykstant į Chersoną vagone buvo 7 keleviai, o išvykstant visos vietos buvo užimtos, nes gyventojai bėga iš jo. Nėra ko stebėtis, visą mano buvimo dieną kas keliolika minučių Chersone girdėjosi sprogimų dundesiai, ir buvo labai nejauku.

Paskutinį kartą atnaujinta: 2023-01-11 10:42
 
 

Komentarai (1)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media