2024 m. kovo 28 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Savaitės tema

*print*

Archyvas :: Dr. Andrius Šuminas: „Socialinės medijos palengvina žurnalistams gyvenimą“

2013-04-30
 
Dr. Andrius Šuminas (VU KF SMD nuotr.).

Dr. Andrius Šuminas (VU KF SMD nuotr.).

Kalbino Viktoras Denisenko

 

Dr. Andrius Šuminas prieš kelis metus sėkmingai apgynė disertaciją apie interaktyvią rinkiminę komunikaciją. Šiandien jis vadovauja Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Medijų tyrimo laboratorijai. Tarp jo profesionalių interesų yra interaktyvi tinklaveika ir komunikacija socialinėse medijose. Žiniomis apie kai kuriuos šios komunikacijos aspektus jis maloniai sutiko pasidalinti ir su LZS.lt skaitytojais.

 

Kokią vietą, Jūsų manymu, socialinės medijos užima šiandien informacinėje erdvėje?

 

Jeigu žiūrėti pagal medijų naudojimą - tampa akivaizdu, kad socialinių medijų svoris šiandien auga. Tai nebūtinai reiškia, kad jos atima erdvę iš kitų medijų. Mes matome, kad žmonės vis labiau yra linkę naudotis skirtingomis medijomis vienu metu. Mes čia kalbame ne tik apie jaunus žmones. Įdomu tai, kad šiandien labiausiai auganti socialinių medijų naudotojų grupė yra senjorai.

 

Jeigu mes kalbame apie informacinius dalykus, apie socialines medijas kaip naujienų šaltinius, tai tas svoris didėja ir čia. Tyrimai rodo, kad naudojimasis tradicinėmis medijomis mažėja. Žinoma, čia irgi yra aiški koreliacija tarp amžiaus grupių. Kuo jaunesnė auditorija - tuo didesnės apimties yra mažėjimas. Vyresnė auditorija yra kiek konservatyvesnė: dauguma žmonių iš šios grupės kaip žiūrėjo televiziją - taip ją ir žiūri, kaip skaitė laikraščius - taip juos ir skaito. Tačiau net likdami ištikimi televizijai ir laikraščiams vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių pradeda naudotis kompiuteriais ir internetu. Tad technologinė ir informacinė kaita vyksta ir šioje amžiaus grupėje.

 

Socialinių medijų populiarėjimas lemia ir interaktyvios komunikacijos poreikį. Kokie yra tokio pobūdžio komunikacijos ypatumai?

 

Be jokių abejonių socialinės medijos keičia daugelį dalykų. Pirmiausiai, socialinės medijos apjungia masinį pasiekiamumą ir asmeninės komunikacijos pobūdį. Kitaip sakant, atsiranda galimybė komunikuoti su didžiule auditorija ir tuo pat metu su kiekvienu iš šios auditorijos narių turėti tarsi asmeninės komunikacijos pojūtį. Tai vienas iš esminių dalykų.

 

Kitas dalykas - socialinės medijos yra atsietos nuo tradicinių informacinių ciklų. Tarkime, laikraščiai, televizijos naujienos - jos vis vien yra susietos su tam tikru informaciniu ciklu. Pavyzdžiui, televizijos naujienos yra transliuojamos nustatytu laiku. Tuo tarpu socialinės medijos yra on-line būsenoje, kitaip sakant - viskas vyksta čia ir dabar. Tai irgi yra labai svarbus aspektas.

 

Kokias galimybes socialinės medijos atveria žurnalistams?

 

Ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje pastebima tendencija, kad socialinės medijos palengvina žurnalistams gyvenimą. Žurnalistai vis dažniau naudoja jas kaip pirminį informacijos šaltinį. Socialinės medijos leidžia sekti kokius nors viešus asmenis, politikus, šou verslo žvaigždes, sportininkus, matyti jų publikuojamas žinutes ir naudoti jas kaip pirminį šaltinį.

 

Kitas dalykas - šiandien daug kas turi išmaniuosius telefonus. Tokiu įrenginiu užfiksuoti kokių nors įvykių, katastrofų vaizdai beveik iškarto patenka į internetą. Tai irgi yra naudinga žiniasklaidai. Šiandien televizijos kanalai naudoja nemažai vaizdinės medžiagos, kuri yra sugeneruota per socialines medijas. Tačiau galbūt Lietuvoje ši tendencija dar ne taip aiškiai pastebima, kaip kitur pasaulyje.

 

Žurnalistai neretai baiminasi, kad socialinių medijų konkurencija gali kelti grėsmę žiniasklaidai. Ar tokio pobūdžio baimės yra pagrįstos?

 

Manau, kad paminėta baimė tikrai nepagrįsta. Žiniasklaida reikalinga naujienų pranešimui, patikimai informacijai, o socialines medijas žmonės dažniausiai naudoja kitiems dalykams. Žiniasklaidos formos gali keistis, bet visada bus reikalingi žmonės, kurie atrinktų, patikrintų ir profesionaliai pateiktų vartotojui susistemintą informaciją. Mes gyvename informacijos pertekliaus amžiuje. Esu įsitikinęs, kad žiniasklaidos vaidmuo, atrenkant informaciją, ateityje bus vis aktualesnis.

 

„Savaitės temos" rubrika yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2013-05-07 09:40
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media