2024 m. balandžio 20 d., Šeštadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Kitu kampu

*print*

Archyvas :: Į komunikacijos rinką ateinanti jaunųjų specialistų karta: „Svarbiausia – įgyti patirties“

2021-11-12
 
Lapkričio 11-osios popietę įvyko komunikacijos ir agentūros „Berta&" kartu su partneriais organizuoto kūrybinio hakatono studentams finalinis renginys. Šiuolaikiniame meno centre Vilniuje susibūrė 14 atrankos etape geriausiai pasirodžiusių rinkodaros, grafinio dizaino ir kitų komunikacijos sričių studentų, iš kurių kūrybinė sėkmė lydėjo jungtinę Kauno Vytauto Didžiojo universiteto ir Vilniaus universiteto Verslo mokyklos magistrantų komandą - Dovydo Stankevičiaus ir Domanto Bukausko duetui atiteko 1500 Eur piniginė premija.
Į pirmąkart agentūros „Berta&" organizuotą kūrybinį hakatoną iš viso užsiregistravo daugiau kaip 60 kolegijų ir aukštųjų mokyklų studentų, iš kurių tik 5 komandoms jų atlikta kūrybinė užduotis atvėrė duris į finalinį renginį. Jo metu dalyvių laukė dar vienas kūrybinis iššūkis - per kelias valandas jie turėjo atlikti tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak" skirtą realią užduotį ir ją gyvai pristatyti komisijos nariams.
Studentų darbų kūrybiškumą, pateiktų idėjų pritaikomumą, gebėjimą jas pristatyti ir argumentuotai apginti, papildomai įdėtas pastangas vertino patyrę savo srities vilkai: kūrybinį iššūkį organizuojančios komunikacijos agentūros vadovė Berta Čaikauskaitė, reklamos ir kūrybiškumo mokyklos „The Atomic Garden" vadovas Aivaras Šičkus, media agentūros „OMD Lietuva" vadovė Rima Olberkytė-Stankus ir digital agentūros „SuperYou" partnerė Gintarė Surgutanovienė.
Pasak B. Čaikauskaitės, studentai išties nustebino savo kūrybiškumu ir nestandartiniu požiūriu: „Kūrybinį hakatoną organizavome pirmą kartą ir nuo pat pradžių į šią avantiūrą žvelgėme kaip į smagų profesinį nuotykį. Džiaugiamės, kad būtent taip jį priėmė ir studentai, kurie ryžosi žengti ekstra mylią ir išlaisvinti savo kūrybiškumą, parodyti kitokį požiūrį, o svarbiausia - pasinaudojo galimybe pritaikyti savo turimas teorines žinias atlikdami praktines užduotis bei būti pastebėti. Neabejoju, kad šis kūrybinis hakatonas jiems leido ne tik praplėsti akiratį, praktinių įgūdžių bagažą, bet ir užmegzti vertingų pažinčių, kurios pravers žengiant tolyn pasirinktu profesiniu keliu arba atvirkščiai - parodys dar aiškesnę jo kryptį".
Paklaustas, ar tikėjosi laimėti, nugalėjusios studentų komandos atstovas, skaitmeninės rinkodaros magistrantas D. Bukauskas neslėpė, jog atėjo su nuostata for fun, tačiau, kai padarė darbą, tikėjo, kad gali. Abu vaikinai negailėjo pagyrų kitoms komandoms ir jų idėjoms bei linkėjo nepraleisti progų įgyti kuo daugiau praktinės patirties dalyvaujant panašaus tipo kūrybiniuose projektuose ateityje.
Kūrybinio hakatono finalu rūpinosi renginių organizatoriai „Purslai".

 

KAS YRA HAKATONAS?
Pastaruoju metu Lietuvoje vis dažniau naudojamas žodis "hakatonas". Klasterio nariams šis žodis ir pats procesas nėra naujiena, kadangi klasterio fasilitatoriai dalyvaudami įvairiose konferencijose visame pasaulyje, dalyvavo ir ne viename hakatone.
Taigi kas yra hakatonas (angl. hackathon)? Žodis yra dviejų angliškų žodžių „hack" ir „marathon" hibridas. „Hack" naudojamas žaismingumo, įtraukimo, programavimo tyrinėjimo reikšme (neturi sąsajų su kompiuteriniais nusikaltimais). Pats hakatonas dar vadinamas hakerių diena arba hakerių festivaliu. Tai toks renginys, kurio metu susirenka programuotojai, grafikos dizaineriai, grafinių sąsajų dizaineriai, projektų vadovai tam, kad dirbdami kartu sukurtų kažkokį projektą, susijusį su IT. Kai kurie hakatonai trunka dieną, porą dienų, o kai kurie visą savaitę. Kai kurie renginiai organizuojami tik dėl socialinių ar edukacinių tikslų, tačiau daugeliu atvejų, pagrindinis uždavinys yra sukurti iš tikrųjų naudojamą ir pritaikomą programinę įrangą. Hakatonai gali būti skirti specialios programinės įrangos sukūrimui, tačiau dažniausiai specifinių apribojimų nebūna.
Maždaug 2000 metų viduryje ir pabaigoje hakatonai labai išpopuliarėjo įvairių kapitalistų tarpe, siekiančių, kad nauja programinė įranga būtų sukurta greitai ir kokybiškai. Tokiu būdu jiems buvo patogu atrasti naujas nišas inovacijoms ir papildomo finansavimo pritraukimui. Per tokius hakatonus išaugo kompanijos, žinomos visame pasaulyje, pavyzdžiui GroupMe, kurią vėliau įsigijo Skype; programinė įranga PhoneGap, kurią įsigijo Adobe.
O štai 2013-aisiais metais terminas hakatonas jau įgauna kitokią prasmę. Šių dienų hakatonai orientuoti į inovacijų kūrimą, prie kurių prisideda ne tik programuotojai, bet ir bendruomenės nariai. Pavyzdžiui, Palo Alto hakatonas vadinasi „Hack Palo Alto", kurio tikslas - suteikti platformą, kurioje susitiktų tyrėjai, kūrėjai, IT specialistai ir visi kartu prisidėtų prie geresnės bendruomenės ateities kūrimo.

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2021-11-24 10:07
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media