2024 m. balandžio 25 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Fotografija

*print*

Archyvas :: Naujai priimtų Lietuvos fotomenininkų sąjungos narių paroda „New Folder“

2014-03-31
 
 

2014 m. balandžio 3 d., ketvirtadienį, 17.30 val. nuoširdžiai Jus kviečiame į naujai priimtų Lietuvos fotomenininkų sąjungos (LFMS) narių parodos „New Folder" atidarymą. Ji vyks Lietuvos fotomenininkų sąjungos „Prospekto fotografijos galerijoje", Vilniuje.

Parodoje pristatomi per pastaruosius kelerius metus Lietuvos fotomenininkų sąjungos gretas papildę autoriai: Eugenijus Barzdžius, Milda Kiaušaitė, Petras Saulėnas, Kristina Sereikaitė, Saulius Slavinskas ir Saulius Žiūra.

2014 m. balandžio 9 d. (trečiadienį) 17.30 val. fotografijos mylėtojai bus pakviesti į susitikimą ir pokalbį su parodos autoriais vyksiantį „Prospekto fotografijos galerijoje".

„New Folder"

Kasmet Lietuvos fotomenininkų sąjunga pasipildo naujomis kūrėjų pavardėmis, tačiau neretai susiklosto situacija kai narystė neišsiskleidžia kūrybinėje, aktyvioje veikloje. Tad paroda „New Folder" simbolinis gestas demonstruojantis LFMS gretų permanentinį atsinaujinimą ir plačias stilistines, naujųjų narių, fotografinės raiškos amplitudes.

Saulius Žiūra žvelgdamas į urbanistinį Vilniaus landšaftą išryškina gretai kintančias ir kontrastuojančias miesto paralelines socialines aplinkas. Architektas Saulius Slavinskas priešingai miestą stebi pakeisdamas žvilgsnio trajektoriją ir eliminuoja kasdienybės ženklus. Jo lakštuose regime abstrahuotą ir meditatyvų miestovaizdį.

Kristinos Sereikaitės ir Mildos Kiaušaitės darbai prisodrinti nuojautų, emocionalumo, savistabos. Kristina Sereikaitė įvaizdina mitologizuojamas vandens savybes ir kalba apie fundamentalius būties klausimus. Milda Kiaušaitė polemizuoja „žinojimo", „matymo" ir „suvokimo" kategorijas.

Konceptualiai dokumentikai atstovauja Eugenijus Barzdžius. Trinariame projekte aktualizuojantis savivaldos erdvėje veikiančių žmonių gyvenimus. Petras Saulėnas metodiškai dekonstruoja jūros pakrančių peizažus bei suvokėjui nubrėžia autorinę, naujos kokybės, patirčių horizontalę.

Plačiau apie projektus:

 Eugenijus Barzdžius. „Pelkių derlius". 2013

Apie 2002 metus, nusivylę ilga kelione į legalius kolektyvinius sodus užmiestyje, pensininkų grupė įsteigė savarankiškai valdomą erdvę pelkėtose Šiaulių miesto ribose. Apie 15 vyresnio amžiaus žmonių užėmė žemę, pastatė tvoras, surentė pastatus iš nereikalingų medžiagų, o kai kurie net išsikasė drenažo sistemą.

Kiekvieną pavasarį ir rudenį, jie kartu pasamdo traktorių suarti žemę po paskutinio derliaus arba prieš pat bulvių sodinimą.

Benamiai kartais nuniokoja pašiūres ar šiltnamius, bet pensininkai greitai atkuria juos iš medžiagų randamų prie konteinerių ar atiduodamų kitų žmonių.

Kai kam toks darbas su žeme yra daržovių, uogų, vaisių šaltinis visam šaltajam sezonui. Užkonservuoti stiklainiai su savarankiškai užaugintais produktais yra didžiulis priedas prie menkos valstybinės pensijos, kurios neužtenka skrandžiams užpildyti. Kitiems tai - savotiška terapija... pabėgti nuo keturių buto sienų, išlaikyti kontaktą ar padėti rasti ryšį su Žeme naujajai kartai.

„Pelkių derlius" projektas laimėjo studentų kategorijoje 2013 PDN annual foto konkurse, JAV. Bei projektas gavo išskirtinę Marty Forscher Draugijos Fondo stipendiją už indelį į humanistinę fotografiją. Paties autoriaus išleista knyga apie šį projektą laimėjo 3-ią vietą International Photography Awards (IPA) 2013, dokumentikos, ne profesionalo kategorijoje.

http://www.eugenijusb.com/

 Milda Kiaušaitė. „Odė žmogiškumui". 2007-2010

Jie rengiasi svetima oda ir dažo veidą keisčiausiomis spalvomis, vadina save vienodais vardais ir niekuo juose negali tikėti.

Ar teisinga būtų manyti, kad tai, ką mes tikime esant tikra, yra tikra?..

Objektyvumas kyla iš subjektų daugumai artimo suvokimo, taigi yra pirmapradžio kiekvieno egzistuojančio subjekto gebėjimo suprasti viską savitai išdava. Tarpusavyje nesiedami subjektų idėjų atsisakykime objektyvumo sąvokos. Taigi visa kas laikina, kintama ir unikalu.

Vadinasi, kiekvieno mūsų pasaulis yra būtent jam geriausiai suprantamas ir tiesiogiai priklausomas nuo individualaus suvokimo. Tiesa, asmenybės taip pat negalime laikyti konstanta, mat kiekvienas žmogus kas akimirką prisipildo naujų idėjų, jausmų, potyrių.

Jūs užsimerkėte. Ir mano vietoje stojo kitas. Bet jūs nepamatėte. Ir neatpažinote stovinčiojo prieš jus. Nes prieš akimirką dar nebuvome susitikę. Nes nei jūsų, nei manęs dar nebuvo.

Mes manome, kad žinome, jog medžiai yra žali. Kad vėjas - tai erdvėje kryptingai cirkuliuojantis oras. Tikime atradę pagrindinius gamtos dėsnius. Žinantys, kas esame. Tačiau užtektų atsisakyti išmokto suvokimo ir galbūt pamatytume kitaip. Pakaktų įprastą šviesą pakeisti kitų žvaigždžių šviesa, ir mūsų žinojimas subyrėtų į šipulius. Ši akimirka taipogi nėra konstanta.

Jei pasaulis tebūtų vienas, jis nebūtų tikras. Įsileiskite mane į savo protą. Leiskite jį pamatuoti savuoju.

 Petras Saulėnas. „(Ne)Pasirinkimai". 2013

Pasivaikščiojimo krantu trajektorijos nuoseklumas suardomas - kadrais suskaidomi laikas ir erdvė. Taip vienoje juostoje nugula visi kadrai - kontaktiniame atspaude atsiranda atvaizdas, kaip naujas nuoseklumas. Užfiksuotos akimirkos nevirsta praeitimi - persidengdami kadrai, sudėti į naują seką, leidžia atrasti, sukurti naują potyrį. Tuo pačiu kadruose vis pasirodantys objektai, esantys tarp manęs ir horizonto, nurodo į tam tikras jau išgyventas bendras patirtis, kurių negali perkurti - (ne)pasirinkimus.

 Kristina Sereikaitė. „Nekaltybė". 2009

Ši serija paremta trapia žmogaus egzistencija. Kūnas, kankinamas vandeniu budina sielą naujai kokybei ir šviesai. Jis nuplauna visas žmogaus nuodėmes, mintis, visą praeitį. Naujai gimęs žmogus pasiruošęs vėl susitikti su pasauliu.

http://www.kristinasereikaite.com/

 Saulius Slavinskas. „Riba". 2013

Saulius Slavinskas - architektas, kurio objektyvus ir neužterštas vienadienėmis emocijomis matymo laukas, padeda prabilti architektūrai grynais, materialistinių gravitacijų neįelektrintais garsais. O pinhole technika architektūrinius tyrinėjimus, pakylėja į filosofines abstrahuotas erdves.

 Saulius Žiūra. xxx. 2013

Laiko ženklai. Vilniuje: vis daugiau atvirumo.

www.ziura.eu

 Paroda veiks iki 2014 m. balandžio 19 d. Parodos atidaryme dalyvaus autoriai

 

Prospekto fotografijos galerija

Gedimino pr. 43, Vilnius.

Darbo laikas: II - V 12-18 val., VI 12-16 val.

 

Lietuvos fotomenininkų sąjunga

Gedimino pr. 43, Vilnius.

Tel./ fax (8 5) 2611665

lietuvos.fotografija@gmail.com

www.photography.lt

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2014-03-31 08:14
 
 

Komentarai (2)

Jūsų el. paštas

Pritariu

2014-04-06 07:26

Teisingai rašai, Dar Lietuvi. Fotografų pavardės lietuviškos, o savo parodą pavadino kažkokiu anglišku žodžiu.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Dar lietuvis

2014-04-02 08:17

Toje mūsų Lietuvos fotomenininkų sąjungoje turbūt neliko nei vieno lietuvio, nes parodą pavadino kažkokiu anglišku žodžiu.

Pranešti apie netinkamą komentarą | Žymėti kaip pažeidžiantį įstatymus

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media