2024 m. kovo 29 d., Penktadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Fotografija

*print*

Archyvas :: Fotografijos konkurso "Debiutas" laureatų paroda: Valentyn Odnoviun STEBĖJIMAS / SURVEILLANCE

2017-05-02
 
 

2017 m. gegužės 3 d. 17.30 val. Vilniaus fotografijos galerijoje (Stiklių g. 4, Vilnius) atidaroma Valentyno Odnoviuno fotografijų paroda „Stebėjimas / Survaillance". Atidaryme dalyvaus autorius.

Paroda veiks iki 2017 m. birželio 3 d.

Kelerius pastaruosius metus autoriaus dėmesys krypsta į istorinio ar socialiai aktualaus įvykio problematikos perteikimą „abstrakčiu" vaizdu, panaudojant žiūrovo vaizduotę realesnei komunikacijai su auditorija sukurti pasitelkus interpretaciją bei konceptualų mąstymą.

Serijoje „Stebėjimas" užfiksuotos buvusių KGB (Valstybės saugumo komiteto) kalėjimų durų į pasivaikščiojimo kiemelius stebėjimo akutės, per kurias kalėjimo prižiūrėtojai sekdavo kalinius Vilniuje, Rygoje, Lvove, Cesyje ir Berlyne.

 

KGB buvo vienintelė Sovietų Sąjungos saugumo agentūra iki jos iširimo 1991 m. KGB kalėjimai tapo politinių kalinių ar „nepatogių" žmonių kalinimo už jų antisovietinę veiklą vieta.

Baltijos šalyse ir Ukrainoje tos pačios vietos panašiems tikslams buvo naudojamos ir STASI (Krašto apsaugos ministerijos), kai šias šalis per Antrąjį pasaulinį karą buvo okupavusi Vokietija.

STASI buvo buvo atsakinga už Rytų Vokietijos, kuri priklausė Sovietų blokui iki Vokietijos susivienijimo 1990 m., saugumą. Pagrindinė STASI veikla buvo sekti visuomenę per plačiai pasklidusį informatorių tinklą ir kovoti su opozicija bei „priešiškais elementais". Hohenschonhauseno kalėjimas buvo suskirstytas į naująją dalį, turinčią daugiau nei 200 naujų vienučių ir tardymo kambarių, ir senają dalį, dar vadinamą „U-Boot" arba „Submarinu", buvusią rūsyje ir neturėjusią langų.

 Visi režimai naudojo panašius metodus, kurie susiformavo išgyvenus panašias patirtis.

Šios serijos darbai yra ir dokumentiniai, ir tuo pat metu subjektyvūs. Jie atspindi tikruosius įvykius, objektus ir atsiminimus, bet taip pat veikia ir kaip vaizduotės platforma buvusiems įvykiams interpretuoti. „Abstrakčiojoje" fotografijoje žiūrovas vaidina svarbų vaidmenį reaguodamas į ją ir taip kurdamas galutinį vaizdą.

Projektas įgyvendintas padedant RUCKA meno rezidencijai ir Tokina (Polska) Lenses organizacijai.

Valentynas Odnoviunas gimė Ukrainoje. Baigė fotografijos magistrantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje (VDA). 2014 m. dvejiems metams gavo Švietimo mainų paramos fondo stipendiją magistrantūros studijoms Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos meno katedroje. 2015 m. buvo atrinktas studijuoti Lodzės meno akademijoje pagal „Erasmus" programą. 2016 m. vėl pradėjo studijuoti VDA, Menotyros katedroje.

Jo fotografijos eksponuotos Ukrainoje, Lenkijoje, Lietuvoje, Rusijoje ir JAV. Pastaruosius ketverius metus gyvena ir dirba Lietuvoje.

Pagarbiai

Lietuvos fotomenininkų sąjunga

+370 5 2611665,

+370 654 45020

lietuvos.fotografija@gmail.com,

www.photography.lt

 

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2017-05-02 09:22
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media